Alla inlägg den 14 maj 2014

Av rosatjejen - 14 maj 2014 16:55

Oj oj oj vilken jobbig dag det är. Sockermonstret sitter på min axel och pockar, lockar och tjatar och det vore ju så lätt att ge efter och hämta något i det välfyllda godisskåper, men NEJ!
Jag känner att om jag ger efter för sötsuget nu när jag inte mår så bra, så kommer jag inte att kunna sluta äta, utan det kommer bli en ond cirkel och ett tu tre så kommer jag ha gått upp allt jag gått ner igen, och så har jag ju bestämt att det inte får bli.

Av rosatjejen - 14 maj 2014 10:56

Den här veckan kan man verkligen säga att min vikt har roat sig med att åka berg och dalbana.
Gick upp 1,2kg bara över en natt.

Inget roligt alls vill jag lova.
Jag har ju ätit som vanligt så den enda förklaringen jag kan komma på är att jag haft en ovanligt jobbig mens denna gången.
Förhoppningsvis så är det bara vätska och det försvinner nog innan den här veckan är över.
Fast igår syndade jag faktiskt och unnade mig både lite popcorn och en chokladbit, men nu blir det inga mer sötsaker förrän vikten är tillbaka på under 58kg igen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards