Alla inlägg den 2 maj 2014

Av rosatjejen - 2 maj 2014 23:58

Jag har fyra barn, och enligt mig så är dom helt enastående på alla sätt och vis.
Först ut var Emelie, och fem år senare så kom Filippa, sen kom Matilda året efter, och sen tog det drygt 8år innan Olivia kom.

Ålderskillnaderna på mina barn är inget jag planerat, utan det är en slump faktiskt. Jag tillhör inte den sorten som har kunnat planera mina barn.
Jag brukar säga att det bästa med att jag blev mamma så tidigt är att jag hann få så många. För barn är inget man skaffar, barn är något man kan ha turen att få.

Jag och Emelie för 26år sedan

Filippa och Olivia sommaren 2010 på väg till Tunisien

Olivia och Matilda

Emelie, Filippa och Matilda flera år innan Olivia kom.
Hade någon sagt till mig när detta kortet togs att jag några år senare skulle få ett barn till, så hade jag nog bara skrattat och sagt att tack, men nej tack.
Jag kände mig helt klar med barnafödande då, men tänk vilken tur att man kan ändra sig

För vem kunde motstå det här lilla trollet.

Av rosatjejen - 2 maj 2014 21:43


Så här ser oftast en vanlig dag utan sjukhusbesök ut.
Vaknar
Sätter på kaffe
Tar mediciner, det tar lite tid med spruta och inhalatorer, men tabletterna går snabbt att svälja.
Dricker kaffe och läser tidningarna i datorn eller på ipaden
Tar ytterligare 2 muggar kaffe och surfar runt lite på internet
Duschar och klär mig
Plockar lite här hemma
Äter lite lunch
Går och handlar
Packar upp det jag handlat
Sitter ner och vilar lite
Olivia kommer från skolan
Vi äter mellis
Gör läxor
Lagar middag
Äter middag
Städar upp efter middagen
Krashlandar i soffan
Ser till att Olivia kommer i säng.
Sen är det oftast tack och godnatt.

Och sen har folk mage att fråga vad jag gör hela dagarna :-O. Jo men tack liksom.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards