Alla inlägg den 10 maj 2014

Av rosatjejen - 10 maj 2014 09:34

Dagarna rullar på och nu är det inte långt kvar tills det blir sommarlov.
Idag blir det en shopping runda i Nacka Forum och/eller Sickla. Jag tvingade nämligen Olivia att prova alla sina sommarkläder förra helgen, och till min stora förskräckelse så hade hon växt ur nästan allt. Det var bara några enstaka shorts, blusar och klänningar som hon kan ha, men dom sitter så där precis, så om hon växer minsta lilla till så kommer det också vara för litet innan sommaren är slut. Vi har ju varit väldigt bortskämda med att hon alltid varit väldigt liten och växt väldigt sakta och därför ofta kunnat ha vissa saker i flera år i rad. Men nu är det slut med det. Nu är det stl 140cl som gäller och då finns det tyvärr inte samma utbud som det finns på mindre storlekar. Från stl 134 och uppåt så blir kläderna i alla fall på de stora kedjorna mycket "tuffare" och mer som vuxenkläder. Korta snärtiga kjolar, uringningar, ja det är helt enkelt inte i min smak alls.
Men ibland kan man hitta rätt okej grejer Kapp Ahl har en del ibland och likaså HM's egna märke Logg brukar ha lite snyggare saker, sen brukar man ju kunna hitta en hel del på Stadium och Intersport också. Zara brukar iofs också ha en del fina toppar och klänningar.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards