Alla inlägg under juni 2013

Av rosatjejen - 15 juni 2013 14:05

Igår hade vi lite kalas för Matilda, så det blev en hel del matlagning för min del. Jag gjorde en jättesats pastasallad med kyckling och lite annat gott. När jag var färdig med maten ungefär en timma innan gästerna skulle komma så kom jag på att jag ju inte kunde äta något av det jag tillagat :-O Pastan innehöll ägg och kyckling har jag blivit tillsagd att vara lite försiktig med en tid eftersom kycklingfoder innehåller stora mängder ägg. Det blev lite ostrullar till middag för mig, men det gjorde inget för jag var inte hungrig alls.
Matilda fick ännu mer presenter som hon blev väldigt glad för.

Dom här Rayban glasögonen har hon önskat sig länge, så dom blev hon extra glad över. Hon fick även fler smycken och ännu mera pengar.

Själv så blev jag superglad när jag ställde mig på vågen idag, äntligen under 62kg igen.

Av rosatjejen - 14 juni 2013 08:27

Det går verkligen neråt med vikten nu, vilket känns jätteroligt eftersom jag kämpat så de senaste veckorna
Nu hoppas jag att jag kan börja vara lite mer tillåtande med kolhydraterna vid enstaka tillfällen utan att gå upp en massa igen.
Jag skulle ju gärna vilja gå ner lite till, men efter allt bantande de senaste åren har jag lärt mig att man inte ska ha för höga, eller i det här fallet låga mål.

Av rosatjejen - 13 juni 2013 13:50

Trots att det varit en del kalasande de senaste dagarna på grund av student, skolavslutning och lite annat, så har jag lyckats minimera kolhydratsintaget rätt bra. Så jag är faktiskt jätteglad över att vågen visar på minus, även fast det bara är några ynka hekto.

Av rosatjejen - 12 juni 2013 20:32

Idag var det avslutning för den här tjejen. Nu har hon ett helt oskrivet sommarlov framför sig.

Av rosatjejen - 11 juni 2013 23:35

Idag var det äntligen dags för Matildas student, som hon längtat efter länge.

Av rosatjejen - 10 juni 2013 11:40

Dom här träskorna vet jag redan nu kommer bli en sommarfavorit då dom passar till både klänning,  och kortbrallor. Att dom dessutom är sköna att gå i är ju ytterligare ett plus.

Dom kommer från Mohedatoffeln och priset ligger på ca, 700kr

Av rosatjejen - 10 juni 2013 10:01

Tänk att imorgon tar den här tjejen studenten.
Jag förstår inte riktigt vart åren tagit vägen.
Lilla Matilda den tredje flickan i syskonskaran, som alltid varit den glada och följsamma lillasystern som alltid ville sova bredvid mamma.
Hon som i 8år ville bli en storasyster precis som Emelie och Filippa var till henne, men helst till en lillebror.
Ändå var lyckan total när det tillslut kom en lillasyster, och hon tog sig an upgiften som storasyster med glädje och tålamod, och än idag 10år senare, så är hon den bästa storasyster man kan tänka sig.

Av rosatjejen - 8 juni 2013 08:37

Äntligen så händer det något på vågen. Minus 2,7kg på en vecka. Nu hoppas jag att det stannar där ett tag så jag inte går upp dom där kilona igen innan tisdag.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards