Alla inlägg under juni 2013

Av rosatjejen - 4 juni 2013 23:59

När vi äntligen bestämt oss för vad vi ska göra i midsommar så föll valet pä att åka till Värmland och fira. Så vi gick in pä sj.se för att boka tågbiljetter direkt.
När jag sen vaknade morgonen därpå så kändes det som att det var något jag missat, då kom jag på det. Vi hade glömt Katten. Vi kan ju inte bara resa bort så där numera utan att ordna med kattvakt.
Nu är det andra gången detta händer sen vi fick Svea i november.
Jag fattar inte hur vi kan glömma henne, hon är ju vårt allt,hon är ju hela familjens medelpunkt och ändå planerar vi saker som innan vi fick henne.
Nu ordnade det sig och Emelie har lovat att komma och bo här med Svea när vi är borta, för hon ska ändå jobba hela midsommarhelgen
Men jag skäms ändå en smula över hur jag bara kunde glömma bort att vi numera har en katt att ta hänsyn till, och därför behöver ordna med kattvakt innan vi bestämmer oss för att resa bort. Det är en himla tur att inte Svea förstår nåt ;-)

Av rosatjejen - 4 juni 2013 15:43

Nu är det bara 6 veckor kvar tills vi flyger ner till Platanias på Kreta. Jag längtar redan 
Kreta har blivit ett av mina absoluta favorit resmål, maten är fantastiskt god, människorna är trevliga och hjälpsamma, vädret är strålande och naturen är vacker, dessutom är priserna rätt låga vilket passar min plånbok perfekt just nu. Denna gången har vi bokat till halvpension med frukost och middag, men det är ju som sagt rätt billigt på Kreta så man kan ju gå ut och äta middag ibland ändå utan att bli ruinerad.

Av rosatjejen - 4 juni 2013 09:06

Godmorgon!
Vilken härlig dag att vakna upp till.
Det känns som att det mesta i mitt liv börjar falla på plats igen, för den här gången, och det är så himla skönt.

Vikten visade på minus 0,9kg nu när jag vägde mig.
Tyvärr känner jag av pirret i händerna igen och dom är lite svullna, men jag hoppas att det går över när jag varit uppe och rört på mig en stund.

Av rosatjejen - 3 juni 2013 23:29

Nu ikväll har jag inte kännt av varken varma pirriga fötter eller händer, vilket är fantastiskt skönt. Om det beror på uva ört tabletterna, eller att jag ätit väldigt lite kolhydrater de två senaste dagarna (under 25g) och dörför tappat en massa vätska vet jag inte, men hur som så är jag glad att slippa obehaget.

Av rosatjejen - 3 juni 2013 16:40

Haha..... Det är svårt att inte tänka på godis när mina barn sitter och tittar på Kalle och chokladfabriken på ipaden, och fantiserar om allt godis dom skulle äta om dom fick vara i en godisfabrik.

Av rosatjejen - 3 juni 2013 11:18

Jag är äntligen lite mindre svullen i händer och fötter, om det är effekten av uva ört eller inte är för tidigt att säga, men uva ört har säkerligen hjälpt till lite i alla fall.
Det som är konstigt med mina fötter är att jag känner hur svullna dom är men det syns knappt utanpå, och skorna är inte trånga, det är mest känslan som är jobbig. Händerna syns det lite mer pä och jag kan känna att ringarna sitter hårt och det är världens märken när jag tar av dom. Jag tänker fortsätta med uva ört några dagar till

Av rosatjejen - 3 juni 2013 08:29

Det rör sig lite nerår, men det går trögt.
Fastän jag tycker det är väldigt tråkigt att jag väger lite för mycket just nu, så är jag faktiskt glad. Jag är glad över att jag inte är så där gruvligt trött längre, utan nu börjar jag känna mig som vanligt igen.

Av rosatjejen - 2 juni 2013 22:19

Vilken underbar dag det varit, och nu är det en lika underbar och alldeles ljummen kväll.
Resten av den hemmavarande familjen ligger och sover, så det är bara jag och Svea som sitter här ute på balkongen och njuter av lugnet.
Tänk vad mycket enklare livet blir på sommaren och så mycket roligare allt blir då.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards