Alla inlägg den 2 december 2013

Av rosatjejen - 2 december 2013 21:37

Magen har mått betydligt bättre de senaste dagarna och jag tror att det beror på att jag varit väldigt noga med vad jag stoppat i mig. Dessutom har jag försökt att inte äta så stora portioner då jag märker att jag får mer ont när jag känner mig mätt.
Ryggskottet är också på bättringsvägen tack och lov. Det är verkligen en mardröm att ha så ont i ryggen när man inte ens vågar ta en endaste liten alvedon.
Andningen och andfåddheten är som vanligt dålig men när det gäller det så är det ju bara att gilla läget och acceptera, inget som jag själv kan påverka ju.
Jag har trots alla krämpor haft en späckad helg som varit fylld av trevligheter helt anpassade efter vad jag själv kännt att jag orkat med.

Av rosatjejen - 2 december 2013 13:39

Fick ett samtal från vårdcentralen där en sköterska meddelade att jag inte kunde få någon ny husläkare ännu. Hon lovade däremot att en läkare skulle ringa mig imorgon för att diskutera vidare.
Känns ju sådär kan jag ju tycka med tanke på att mitt läkarintyg går ut nu i December och att jag ju faktiskt måste få en ny läkare innan dess.
Jag frågade också om hur jag ska göra med influensavaccinet som jag måste ta varje år, nu när jag blivit äggallergisk. Fick då svaret att det måste jag rådfråga min husläkare om haha...snacka om moment 22, har ju inte nån. Man kan ju bli galen för mindre, den som sa att man måste vara frisk för att vara sjuk var en klok person.



Av rosatjejen - 2 december 2013 10:24

Jahapp då var det dags att byta husläkare igen, det blir andra gången detta år. Denna gången beror det dock inte på att den jag haft nu inte varit bra, utan på att hon inte är kvar på vårdcentralen utan har slutat huxflux.
Jag önskar så att jag kunde få nån som är ordinarie där och som jag kan känna mig trygg med, någon som dessutom kanske har lite erfarenhet åtminstone någon av de saker jag drabbats av.

Jag har nu ringt vårdcentralen och bett att få bli uppringd idag, så nu håller jag tummarna för att jag får en ny läkare som är bra och som jag får behålla i mer än 6månader.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards