Alla inlägg den 9 december 2013

Av rosatjejen - 9 december 2013 11:07

Så här tidig med pepparkaksbak har jag nog aldrig varit innan, utan jag har alltid gjort allt i sista minuten.

Finns det nån juligare doft än just pepparkaka, för mig så väcker den doften tillsammans med apelsin och hyacint en massa minnen som påminner mig om jularna när jag var liten, som oftast firades hemma hos min farmor och farfar i Eskilstuna. Trygga barndomsminnen som ger ett sorts lugn.

Igår gjorde dom här döttrarna dessutom iordning pepparkashuset, så nu doftar det ännu lite mer här hemma.

Känns jätteskönt att det är klart redan nu innan lucia. Förra året hanns det inte med förrän 3 dagar före julafton.

Den här fina blomman kom med blombud i fredags från mitt jobb. Det värmer att dom fortfarande tänker på mig trots att det är över ett år sedan jag var där sist.

Idag känns som en bra dag, så jag ska passa på att köpa de sista julklapparna till mina barn, och jag hoppas även att jag ska hitta något att köpa till min brors båda barn också.
Jag måste även titta ut något som jag själv kan önska mig av tomten, tänk att det ska vara så svårt att önska till sig själv.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards