Alla inlägg den 8 januari 2013

Av rosatjejen - 8 januari 2013 19:41

Lchf resultat
Som ni ser så händer det inte så mycket med min vikt just nu, och det är ju så jag vill ha det nu för tillfället.
Varken upp eller ner, eller förresten absolut inte upp mer, hellre ner i så fall.
Jag kommer fortsätta att mixtra lite med kolhydraterna för att lära mig hur mycket jag kan äta utan att gå upp i vikt.

Av rosatjejen - 8 januari 2013 19:29

Jag är hungrig hela tiden, och så fort jag äter något för att stilla denna hunger, så hjälper det bara en liten stund, och sen är jag hungrig igen.
Undrar så vad det kan bero på. Jag är i alla fall helt säker på att jag inte ätit för lite, snarare tvärtom.
Jag brukar ta hjälp av en app som heter shape up, som är en gratis app, som hjälper till att räkna kalorier och även fett, kolhydrater och protein.
Den är lätt att förstå sig på och jag använder den som sagt inte varje dag, men nån gång då och då när jag känner att jag behöver ha lite mer koll på vad jag stoppar i mig, så det varken blir för mycket eller föt lite.

Av rosatjejen - 8 januari 2013 11:50

Idag började skolorna här, så nu blir det lite vanliga rutiner här hemma igen.

Det är både skönt och jobbigt på samma gång, väldigt dubbla känslor alltså.

Skönt för att rutiner skapar lite ordning och reda, och jag får lite tid för mig själv här hemma på dagarna.

Jobbigt för att det också är en massa måsten som hör vardagen till, skolan, fritids, mat som ska handlas hem, middag som ska vara klar i rätt tid, läxhjälp m,m...




l

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards