Alla inlägg den 2 januari 2013

Av rosatjejen - 2 januari 2013 22:44

Äntligen är det fina legohuset färdigt. Tre kvällar och mycket tålamod fick jag offra. Men nu är Olivia glad.
Nu har vi en veterinärklinik kvar att sätta ihop, den är visserligen inte riktigt lika stor, men den innehåller desto fler små delar. Jag hoppas på att det kommer hem nån snäll syster, eller nån systers pojkvän och hjälper henne med den, så att jag slipper ;-)

Av rosatjejen - 2 januari 2013 15:38

Dagens lunch fick bli en av mina favoriter. Finncrisp med mosad avocado och lite örtsalt, och till det en latte.
Frukosten hoppade jag över idag, var inte hungrig när jag vaknade, tog bara en kaffe.
Jag tror verkligen på att man bara ska äta när man är hungrig, inte för att klockan är si eller så.

Av rosatjejen - 2 januari 2013 10:34

Jag började omstarten med Lchf redan igår, det kändes liksom bättre på nåt sätt att börja den 1/1, och varför vänta med nåt som är bra en extra dag.
Det gick toppenbra ända fram till kl, 19 efter det så var det super jobbigt, var så sugen på nåt sött och gott att jag höll på att bli galen. Det fick bli 2 stora glas te med cocosa i. Cocosa är verkligen toppen när man vill bli av med sötsuget, dessutom är cocosa mättande, och har en hel massa andra hälsofrämjande egenskaper.
Vågen visade på -0,7 imorse. Jag hoppas att det fortsätter så, för då kommer jag snart vara tillbaka på den vikt jag hade innan julens lchf paus.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards