Alla inlägg den 20 januari 2013

Av rosatjejen - 20 januari 2013 16:27

Jag ger upp nu med lchf och bantning, för en tid. Känner att jag mår för dåligt just nu för att orka tänka på vad jag stoppar i mig också.
Men jag kommer att försöka hålla koll på min vikt och inte tillåta mig att gå upp alltför mycket. Allt under 60kg får räknas som okej.
Nu ska jag försöka att koncentrera mig på att må lite bättre och tänka lite gladare tankar än de som varit den sista tiden. Jag vet att det inte kommer bli lätt men jag ska ändå försöka göra så gott jag kan.

Av rosatjejen - 20 januari 2013 11:38

Det är mycket svårare än vad jag trodde att bli viktstabil.
Jag trodde att jag skulle kunna hålla mig runt 58kg, som ju varit min målvikt genom att bara äta kolhydrater nån gång ibland, men inte alltid. Det fungerar inget vidare kan jag berätta, för så fort jag gör avsteg ifrån lchf så ökar jag minst ett kilo i vikt.
Jag tror helt enkelt att jag måste försöka gå ner ett par kilo till för att inte väga mer än max 58kg.
Nu ska jag vara noga med att räkna alla kolhydrater i några dagar för att gå ner till 58 igen, och sen försöka stanna där om det går.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards