Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av rosatjejen - 10 oktober 2012 22:24

Bakade en lchf pizza idag till lunchen, Den blev fantastiskt god. Receptet på pizzabotten finns på lchfklubbens hemsida under "shop fliken".
Du behöver ägg, mandelmjöl, fiberhusk och vispgrädde.
Jag toppade min med tomatsås, salami, bacon, skinka och rivenost, tog även lite mozzarella på.
Det räckte till ca 5 portioner

Av rosatjejen - 10 oktober 2012 09:41

Godmorgon!

Vikten låg kvar på samma som igår 63,3 kg


Till frukost idag så provade jag att göra ett lchf bröd i micron, som bara tar ett par minuter att göra.

Man tar ett ägg och knäcker det i en tallrik, och rör runt lite, sen tillsätter man 0,5msk fiberhusk, ca 1,5 msk mandelmjöl, tillsätt gärna lite salt också. Rör ihop allt i tallriken. Sen in i micron på högsta effekt i 2 minuter.

Jag bredde på lite bregott, la på några salamiskivor, och toppade med lite mozzarella. Det blev faktiskt riktigt gott, så det kommer jag att göra fler gånger.

 

Det ser kanske inte så gott ut på bilden. Jag tycker att det är svårt att fota mat, det blir aldrig riktigt bra.


Idag ska jag fortsätta att bara vila, men det är faktiskt jobbigt. Jag blir så väldigt påverkad av kortisonet, rastlös och lite orolig i kroppen, och då är det lätt att jag gör mer än vad kroppen egentligen orkar.

Kanske att jag skulle kunna ta tag i barnens fotoalbum, det är ju inte så jobbigt.

Jag kan tycka att det är på tiden att bli klar med E´s album och första bok, med tanke på att hon faktiskt fyller 25år i februari :-O    Jaja....som sagt bättre sent än aldrig.


Bantning · Lchf · Mat

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards