Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av rosatjejen - 9 oktober 2012 20:55

-2,9 kg på bara en vecka med lchf, kan man bli annat än glad av det resultatet ?.......... Nä just det :-)

Var ju hos doktorn igår för att jag varit så tok förkyld och hemma från jobbet i 4 dagar. Det visade sig att jag hade så dåliga värden att dom undrade hur jag orkat ta mig dit, och när jag sa att jag hade promenerat dit, så höll doktorn på att ramla av stolen av häpnad.

Tyvärr så har jag troligen gått omkring så här en längre tid så att kroppen succesivt vant sig, och då har hjärtat fått jobba hårt, har nu en vilopuls på 105.

Så nu är det vila som gäller veckan ut.

Därför har jag rätt gott om tid att slå ihjäl, så det blir en dagens lunch och vikt idag också.

Lunchen blev min hemgjorda köttfärsgratäng som jag gjorde iordning förra veckan och frös in i lagom portioner.

Jag stekte upp ca 800g nötfärs, kryddade med salt, peppar och lite vitlök innan jag hälde över det i en ugnsfast form.

vispade ihop 3 ägg med ca 3dl vispgrädde, hällde sedan det över nötfärs blandningen. sen på med en massa riven ost, och skjuts in i ugnen på 225 g i ca 20 min.

Jättegott blev det, men nästa gång ska jag prova att tillsätta lite strimlad vitkål i nötfärsen, så det blir lite matigare. Perfekt lchf mat

 

Mumsigt :-)


Också vikten förstås, jag tycker verkligen att den här appen är bra när man bantar, eller bara känner att man vill ha koll på sin vikt. Och man behöver ju som sagt inte väga sig varje dag, men för mig har det blivit en vana att göra det direkt på morgonen när jag vaknat och varit på toa.

 

Bantning · Lchf · Mat

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards