Alla inlägg den 17 juni 2013

Av rosatjejen - 17 juni 2013 18:03

Gårdagens godisfrossa resulterade i plus 0,7kg när jag vägde mig idag, och det var ju väntat.
Eftersom att jag ska resa bort på torsdag och kommer vara borta nästan en vecka, så kommer det nog inte bli så mycket minus alls på vågen på ett tag, istället kommer jag nog gå upp en del, men det är sånt som man får räkna med, jag kan ju inte banta jämt heller.
Det viktigaste att tänka på nu när vi är borta är att inte råka äta något med ägg i, och det blir nog inte helt enkelt när jag inte ska tillaga det jag äter själv.

Av rosatjejen - 17 juni 2013 11:45

Idag fick jag lite mer klarhet i det här med min nypåkomna äggallergi.
Det är tydligen så att jag är allergisk mot äggvita, men inte mot äggula. Däremot så bör jag hålla mig borta från äggula också eftersom det tydligen lätt följer med lite äggvita när man separerar gulan från vitan.
Nya mediciner fick jag utskrivet också och dom bör jag alltid ha med mig om jag skulle råka få i mig ägg av misstag.
Allt det här med äggallergin känns verkligen superjobbigt eftersom det är ägg i så mycket som jag inte hade en aning om innan detta hände.
När jag är hemma och lagar mat själv så är det ju inga större problem. Men det är när jag är bortbjuden på middag, eller äter på restaurang som det känns mest besvärligt.
Förhoppningsvis så kommer allt det här kännas bättre när jag vant mig vid allt nytt.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards