Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av rosatjejen - 7 oktober 2010 20:43

Klockan är 20;40 och jag har fortfarande inte ätit något onyttigt eller druckit något sött. Jippie !

Av erfarenhet vet jag ju att det är jobbigast de första dygnen utan socker, sen lägger sig begäret lite.

 

Har just blivit medlem på tappa.se  igen, för att lättare hålla reda på alla kalorier jag stoppar i mig. Dem har ett mycket lätt system att räkna ut och se hur mycket kalorier det man stoppar i munnen innehåller,

 

Av rosatjejen - 7 oktober 2010 18:32

Klockan är 18,30 och ännu har jag inte fallit för någon frestelse.

Dagen har flytit på med nutrilett till frukost och förmiddagsmål. Till lunch blev det köttsoppa och 2 små ost mackor och ett halvt päron. Till mellanmål åt jag en knäckemacka och ett halvt päron.

Till middag har jag druckit en nutrilett. Nu gäller det bara att inte falla för någon frestelse fram till sängdags.

Förövrigt har det varit en ganska usel dag med regn och kalla vindar, då är det inte så roligt att jobba utomhus, som jag tidvis gör.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards