Alla inlägg den 20 september 2013

Av rosatjejen - 20 september 2013 11:15

Nu har jag kört med periodisk fasta i 5 veckor och gått ner från 66,1kg till 62,4kg, alltså hela -3,7kg utan att svälta eller gå omkring och vara hungrig.
Jag kör den varianten som kallas 8/16 dvs, man äter under 8 timmar och fastar under 16 timmar.
Det betyder att jag äter mellan kl 12-20 och fastar mellan kl 20-12.
Fördelen med dessa tider är ju tycker jag att man sover bort större delen av faste timmarna.
Under dom timmarna jag har mitt "ät fönster" så har jag även varit ganska noga med hur många kalorier jag stoppar i mig, inte så att jag hela tiden räknar kalorierna, men jag har ändå lite koll så det inte blir på tok för mycket.
Jag har också försökt att dra ner på kolhydraterna och där kommer man rätt långt om man försöker undvika potatisprodukter, pasta, ris, vittbröd och socker.
Det jag märkte ganska fort var hur snabbt magsäcken krymper, och mina portioner därför krympte ganska så snabbt. Nu behöver jag inte alls äta lika mycket som innan för att bli mätt.

Jag har tänkt att fortsätta med detta ett tag till, men endast mån-fre för att se om jag på så sätt kan hålla den vikt jag har nu.

Av rosatjejen - 20 september 2013 00:11

Idag har varit en riktigt seg dag.
Har haft lite ont både lite här och lite där, men mest i vaderna och ena knävecket. Jag försöker avfärda det med att man inte borde kunna få nya proppar när man får Fragmin.
Känner mig också lite frustrerad för att jag nu efter drygt 3veckor med Fragmin inte känner mig något bättre. Jag hade ju hoppats på åtminstone en liten förbättring, är så sjukt trött på att vara just sjukt trött, men jag måste nog ha lite mer tålamod och låta tiden utvisa hur jag kommer må framöver. Jag har fått Fragminsprutor utskrivet för ytterligare 7månader, så jag får väl vänta och se vad som händer framöver helt enkelt.

Det här halsbandet måste jag alltid ha på mig. Jag köpte en riktigt lång kedja så jag kan dölja själva fragminbrickan under kläderna

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards