Alla inlägg den 15 november 2015

Av rosatjejen - 15 november 2015 14:36

Det var länge sen nu som jag skrev något om vikt och kost, men det finns i mina tankar dagligen.
Jag måste ständigt tänka på och prioritera vad jag kan äta och vad jag måste avstå. Ibland känns det orättvist att jag inte kan unna mig lite mer utan att för den skull gå upp en massa i vikt. Många gånger ser jag hur andra kan äta nästan dubbelt så mycket som jag utan att gå upp ett gram, och skulle jag unna mig att äta kakor eller godis varje vecka, ja då skulle jag inte må särskilt bra tror jag.
Mitt kalori intag ligger på i snitt 1400kcal/dag och det är vad jag måste hålla mig till för att inte vikten ska skena iväg allt för mycket.
I somras så unnade jag mig lite för mycket av både mat och snask, och det är kilon som jag fortfarande inte lyckats gå ner helt, trots att jag dragit ner rejält på kolhydraterna hela hösten.
Just nu väger jag 61kg, men vill gärna ner till 58-59 vilket känns väldigt långt bort just nu när julen dessutom närmar sig.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards