Alla inlägg under juni 2014

Av rosatjejen - 5 juni 2014 23:30

Är hos den gosigaste killen jag vet

Tror på riktigt att det är den keligaste katten jag någonsin träffat.

Av rosatjejen - 4 juni 2014 21:46

Det är inte så att jag inte haft tid att skriva, utan det är brist på något att skriva om som är problemet. Det har helt enkelt inte hänt ett endaste dugg idag, och inga bilder har jag att visa heller.
Med andra ord så har det varit en händelselös och rätt tråkig dag här idag.
Imorgon däremot blir det full fart, packa inför helgens aktiviteter, utvecklingsamtal med O's lärare, och sen åker vi till min bror och hans barn på ön.

Av rosatjejen - 3 juni 2014 23:03

Känner mig olustig ikväll. Lite så där uppsvälld och svullen, så jag känner mig lite extra småfet och rent av lite äcklig.
Kläderna korvar sig där dom inte ska och jag känner mig nästan lite småsvettig.
Jag misstänker att det är dags för lite pms igen, det skulle i så fall kunna vara en förklaring till dom senaste dagarnas helt ohämmade godisfrosseri.
Imorgon är det jag som skärper till mig igen med bantningen. Jag har ju egentligen slutat banta, men när vågen visar för mycket plus så är det bara att koppla på't igen innan det går för långt. Ju längre man väntar ju värre blir det och då är det mycket svårare att hitta motivationen igen, för det är verkligen superjobbigt innan man kommit in i det igen.

Av rosatjejen - 3 juni 2014 20:42

Köpte varsin ny resväska till mig och Olivia på Rusta idag.

Vi hade inga så kallade mittemmellan väskor. Dom vi har är antingen jättestora "långsemesterväskor" eller små weekendväskor och kabinväskor.
Dom här väskorna kommer bli perfekta till våra små resor på 3-7 dagar som vi ska ut på i sommar.
Olivia valde en lila och jag valde förstås en rosa :-)

Av rosatjejen - 3 juni 2014 18:38

Lunch favoriten framför alla, vaniljyoghurt med min egen musliblandning som innehåller allt möjligt gott som tex, dinkelpuffar, havrekärnor, pumpakärnor, rågflingor, linfrön och lite russin.

Middag, korvstroganoff med ris, så himla gott.

Ja och sen den här förstås, mitt B-vitamin piller som jag alltid glömmer ta innan maten. Men idag förekom jag mig själv genom att lägga pillret på tallriken redan när jag dukade. Det är nämligen så att om jag inte tar tabletten tillsammans med mat så blir jag lite lätt illamående i sisådär ett dygn, inget kul alls.

Av rosatjejen - 2 juni 2014 23:06

Nu provar jag en ny taktik för att få katten att sova längre på mornarna och ge tusan i att väcka oss vid 4-5 snåret. Jag drar nu ner alla persienner och rullgardiner i hela lägenheten när jag går och lägger mig. I vanliga fall så drar vi aldrig ner persiennerna mer än i mitt och Olivias rum, jag tycker nämligen att det är jätte fult och väldigt omysigt med nedragna pesienner och kan inte förstå dom som aldrig nånsin drar upp dom utan möjligen bara vickar lite på dom ibland för att få in lite dagsljus.
Hur som helst så är det nu andra kvällen vi provar detta knep så det ät ju alldeles för tidigt att säga om det funkar än. Men imorse så satte hon igång åtminstone lite senare än vanligt, så jag hoppas det funkar ännu lite bättre i natt.

Snälla Svea låt oss nu få sova till åtminstone klockan 6 imorgon.

Av rosatjejen - 2 juni 2014 15:37

Idag blev det en jordgubbsampel som fick följa med hem till balkongen när jag var och handlade.

Jag tänkte att Olivia ska få sköta den själv, ja med lite hjälp förstås, så får hon äta upp alla jordgubbarna som blir.

Av rosatjejen - 1 juni 2014 19:59

Äntligen har jag fått ändan ur och gjort fint på balkongen som såg förskräcklig ut efter vintern. Det blir lätt att man slänger ut allt bråte som man vill bli av med där när det är för kallt för att vara där ute.
Nu är det städat och planterat så nu väntar jag bara på värmen och solen, fy så trist väder det varit på sistone

Mycket pelargoner blev det som vanligt, men jag tycker att dom är så otroligt lättskötta och tacksamma

Två tomatplantor har jag införskaffat i år, det är nog minst 10år sedan jag hade det sist, men då blev det massor av tomater så nu hoppas jag på samma tur igen

Nu sitter jag här ute och firar att det äntligen är klart med en skål med godis

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards