Alla inlägg under september 2010

Av rosatjejen - 29 september 2010 22:10

Tog mod till mig imorse och ställde mig på vågen, fick en smärre chock 69,9kg, det här går inte längre Måste göra något radikalt nu, även fast jag fortfarande mår dåligt.

Jag har alltså gått upp 8 av de 9 kilona som jag gick ner i våras, det är helt oförlåtligt.

 

Dagen avslutades med lite shopping, som resulterade i ett par stövletter och en ny jacka/parkas. Sen blev det bio . Vi såg Wall street, den var riktigt bra faktiskt.

 

Nu ska jag gå och lägga mig och försöka komma på en bra strategi för att inte gå upp mer i vikt, och hädanefter ska jag försöka väga mig minst 3-4 ggr i veckan.

Av rosatjejen - 27 september 2010 21:21

Har överlevt ännu en dag i denna ständiga trötthetsdimma. Har en konstant molande huvudvärk, är matt i kroppen. Börjar känna mig lite smått desperat nu. Om jag inte känner mig bättre på Onsdag så måste jag nog gå till doktorn igen. Nog om detta.

 

Idag hade jag en tid hos frissan direkt efter jobbet och när jag sent om sider äntligen kom hem vid 18-tiden så fick jag mig en glad överaskning, min kära vännina S hade varit här hemma och gjort klart allt underarbete på väggarna i hallen   

 

Av rosatjejen - 26 september 2010 22:18

Jag hade hoppats på att börja träna och banta lite smått den här veckan. Tyvärr blir det inte så eftersom jag fortfarande mår dåligt. Jag har liksom ingen ork och energi, följer minsta motståndet lag. Jag har fortfarande huvudvärk från och till och känner mig konstant trött.

Jag tror att man absolut inte ska varken träna eller banta om man inte känner sig helt hundra, så jag får vänta några dagar till..........

Av rosatjejen - 25 september 2010 16:51

Det blev en sväng in till stan för att leta efter nya stövlar till mig, finns massor av snygga svarta, men inte alls lika många bruna och det är bruna jag vill ha, så det blev inget köpt idag heller. Det blev en dvd film till Lilla istället Alvin och gänget , rätt söt film faktiskt.

Ikväll ska vi faktiskt festa till med pizza till middag, syndigt men gott.

 

Har funderat mycket på bantningen idag, börjar känna att jag är redo, men har inte riktigt hittat den där riktiga motivationen och glöden, jag tror dock att den kommer snart......

Av rosatjejen - 25 september 2010 08:39

Hela veckan går jag och längtar till lördag och söndag , då jag har sovmorgon och kan ligga i sängen hur länge jag vill.

När sedan den efterlängtade helgen äntligen är här så vaknar jag ändå tidigt och kan inte somna om. Imorse vaknade jag klockan 7,30 och kunde inte somna om trots att jag var dödstrött.

Idag är en sån där härlig dag då jag inte har någonting inplanerat, får se vad jag ska hitta på eller inte hitta på.

Av rosatjejen - 24 september 2010 11:57

Ännu en långtråkig vab dag. Lite mer memory och kalaha, tänkte försöka locka henne med lite uno som omväxling.

 

Av rosatjejen - 23 september 2010 16:13

Var en snabbis på Ikea i kungens kurva igår, för att köpa en lampa till lilla (jag råkade ta sönder den hon hade) och döm om min förvåning, när jag såg att dom redan hade lite adventsgrejer framme. Jag får nästan lite panik när jag tänker på det.

Är det bara jag som tyvker att det är alldeles för tidigt ?

Av rosatjejen - 23 september 2010 14:39

Är hemma idag med min lilla som har feber och huvudvärk. Det är tråkigt men samtidigt lite mysigt att få rå om henne alldeles själv.

 När hon inte ligger i soffan och vilar så spelar vi memory och kalaha (inte det roligaste jag vet direkt) och jag förlorar hela tiden.

Imorgon är det redan fredag, veckorna bara springer iväg. Är det bara jag som tycker att tiden går fortare ju äldre man blir ?

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards