Alla inlägg under september 2010

Av rosatjejen - 21 september 2010 17:40

Vilket jäkla regnväder vi hade här i morse när jag skulle cykla till jobbet, det var som att cykla under duschen i 20 minuter. Jag var minst sagt dyngsur när jag kom fram trots regnställ. Regnet lugnade ner sig något framåt 9-tiden, för att sedan börja vräka ner lagom till att jag skulle cykla hem igen vid 15-tiden Det är bara att inse att vädergudarna inte stått på min sida idag.

 

 

Av rosatjejen - 20 september 2010 21:12

Nu är jag sjuk igen, det är ju inte klokt. Varenda kväll vid 17-tiden kommer huvudvärken och nästäppan och jag mår jättedåligt när jag går och lägger mig, sen när jag vaknar på morgonen så känner jag mig bättre, eller i alla fall så pass bra att jag orkar jobba, sen  börjar det om igen .....

 

 

Av rosatjejen - 19 september 2010 16:31

Finns det verkligen någon förälder som med handen på hjärtat kan säga att dom alltid varit en bra förälder ?

Jag tror inte det, däremot tror jag att de flesta av oss gör så gott vi kan, och det är inte alltid så lätt det heller.

 

Av rosatjejen - 19 september 2010 15:17

Nu har jag varit och röstat, tycker det är lite kul att göra det på själva valdagen, det är något lite högtidligt att stå där och köa för att få sina kuvert ch sen gå in bakom den gröna skärmen och göra sina val och efter det ställa sig och köa igen för att lämna fram sitt röstkort och se när kuverten stoppas ner i de olikfärgade små öppningarna på lådorna.

 

Av rosatjejen - 18 september 2010 21:31

Jag undrar hur man är funtad när man anklagar någon för att vara girig, och sen försöker att sko sig på dens bekostnad, vem är det då som är girig ?

Ibland blir jag inte riktigt klok på folk, men jag är fanimej varken snål eller girig, men jag accepterar inte när nån försöker lura mig och sko sig på min bekostnad.

 

 

Förövrigt har jag haft en rätt trevlig dag trots det spöregn som vi haft här i Stockholm idag. Jag tog en sväng till Farsta Centrum med min mamma och den lilla, för att shoppa lite. Både jag och lilla behövde nya skor, men det hittade vi förstås inte, däremot en del annat roligt, så är det nästan alltid när jag sak shoppa, jag kommer alltid hem utan det jag skulle ha, men med massor med andra saker jag inte hade en aning om att jag behövde.

 

Nu lite mys i soffan med den lilla. Klockan 23,30 måste jag gå ut och möta upp den storalilla som är på tjejmiddag hos en kompis, sånt är livet som tonårsförälder, men det är en viss tjusning med det också när det inte spöregnar

Av rosatjejen - 18 september 2010 10:56

Det går inget bra alls med bantningen just nu, har helt enkelt varken ork eller lust, har helt tappar motivation och fokus. Det har varit för mycket annat som hänt runt mig som tagit den lilla energi jag har.

 

Känner mig fortfarande inte helt återställd sen lunginflammationen trots att det har gått snart 2veckor. Har därför bestämt mig för att lägga bantningen på hyllan ett litet tag. Det är liksom ingen idé att banta halvhjärtat bara för att. Nej ska man banta ska man göra det ordentligt och det orkar jag inte just nu.

 

Av rosatjejen - 12 september 2010 10:17

Mjukstartade i dag med en nutrilett till frukost, det är både gott och enkelt när man inte orkar något annat.

Jag har haft en märklig natt, kunde bara inte somna igår, låg vaken till kl,02,30 och snurrade i sängen, tillslut insåg jag att jag inte skulle kunna somna, så jag smög upp igen och satte mig i soffan en stund och läste, när jag väl kom i säng och somnade var klockan närmare fyra på morgonen.

Imorgon är det jobb igen, det ska bli skönt att komma igång igen, även fast jag inte känner mig helt bra ännu.

 

 

Av rosatjejen - 11 september 2010 11:06

faan vad jobbigt det känns nu    

Har inga kläder som passar, magen har blivit jättestor igen, känns så tråkigt. Inga kläder passar, allt sitter åt på fel ställen.

Idag ska jag dessutom åka och köpa nya jeans, känns ju inte särskilt kul när man ser ut som en gravid flodhäst. Jag får väl köpa några bra tunikor som döljer eländet.

Mina bästa favorit jeans har gått sönder i gylfen, den åker bara ner hela tiden och så kan jag ju inte gå omkring.

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards