Alla inlägg den 23 april 2014

Av rosatjejen - 23 april 2014 20:53

Med nytt överkast och nya gardiner så blev det riktigt sommarfint.
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig ett likadant överkast till min säng, men det fanns tyvärr bara till juniorsängar.

Av rosatjejen - 23 april 2014 20:35

Mina levervärden hade stigit ytterligare sedan senaste proverna för en månad sedan.
Nu har dom jäklats lite för mycket senaste tiden genom att gå från skyhöga till förhöjda, sen stigande igen, för att sen plötsligt vara normala, för att sen snabbt stiga igen. Dom är som tur är inte så där farligt skyhöga igen så som dom var i november, men det är ändå tecken på att något i levern inte är som det ska.
Nu har jag fått börja ta en medicin som förhoppningsvis ska hjälpa lite mot obehaget jag känner i mellangärdet och förhoppningsvis också hjälpa levern lite så att inte värdena stiger ännu mer

Ursosan, började med dom igår så ännu har jag inte hunnit märka någon effekt av dom, men det vore helt underbart om jag kunde få slippa lite av dom gallsmärtor jag får när jag ätit något olämpligt av misstag och ännu bättre vore det ju om dom kan hjälpa till sänka mina höga levervärden lite.
Jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite underligt att dom ännu inte kunnat hitta någon orsak till dessa svångande värden. Jag varken äter eller dricker något olämpligt, tar inga värktablettter eller annan medicin som kan påverka levern, och jag är ju heller inte överviktig.

Av rosatjejen - 23 april 2014 13:44

Jag har på senare år fått väldigt torr hy i ansiktet, ibland är det så torrt så det stramar i kinderna när jag ler.
Denna vinter har varit extra jobbig och det tror jag kan bero på att jag för första gången på flera år inte reste på någon solsemester denna vinter.
Dom krämer jag använt till ansiktet tidigare hjälpte inte alls, så jag blev rekomenderad av min äldsta dotter att prova denna serie från Body shop.

Jag måste erkänna att jag först var lite skeptisk, men nu är jag helt frälst. Jag bara älskar dom och huden har fått tillbaka lite av lystern igen.
Dessutom kostar dessa krämer betydligt mindre än vad jag betalade för de krämer jag använde tidigare bla, Elisabeth Arden och Burt bees.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards