Alla inlägg den 13 februari 2014

Av rosatjejen - 13 februari 2014 18:37

Jag skulle tagit bussen till Södersjukhuset för den årliga mamografin imorse. Men med värsta mensvärken och blödningarna så gick det bara inte att ta sig dit.

Just kraftigare mensblödningar är nästan den enda biverkningen av Fragmin som jag märker av faktiskt. Ja förutom att jag får enorma blåmärken om jag slår mig, men det händer ju inte så ofta längre, har lärt mig att vara lite mer försiktig.

Det är helt perfekt att man bara kan slänga iväg ett mail till mammografin om återbud. En kvart senare hade jag fått ett trevligt svar och en ny tid nästa vecka. Det kallar jag service.

Något annat som gjorde mig så fantastiskt glad idag var att min leverläkare ringde angående leverprovernajag lämnade häromdagen, och dom var i stort sett helt normala denna gången, så underbart skönt att få höra.
Magnetkameraundersökningen hade hon tyvärr inte fått svar på ännu, men hon tyckte ändå att det var dags att träffas snart igen, så då tar vi det då.
Fick en tid i början av mars och då är det även dags att lämna nya leverprover.
Mina levervärden kommer kollas regelbundet en tid framöver även om proverna fortsätter vara normala, för det har jag ju lärt mig att dom snabbt kan vända uppåt igen utan att jag märker någonting alls.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards