Alla inlägg under september 2012

Av rosatjejen - 30 september 2012 18:37

Nu har jag bestämt mig för att ge upp det här med viktväktarna.

På en hel månad så har jag inte gått ner ett endaste gram, utan snarare upp ett halvt kilo.

Iofs så har jag fuskat en del den senaste veckan, men det beror framför allt på att jag totalt tappat motivationen när det inte händer nåt på vågen.

Det har varit ett steg frammåt och två tillbaka känns det som


Nu ska jag istället satsa på en ny Lchf period igen.

Det som känns lite extra roligt med lchf nu, är att det kommer öppna en Lchf butik  här i stockholm snart. Det är bloggaren och Lchf förespråkaren Katrin Zytomierska som som öppnar en helt ny butik på Östermalm. Så nu kommer det att bli så mycket enklare att köpa goda Lchf produkter och tillbehör.


Jag har inte hunnit bestämma när jag ska starta med dieten ännu, men det blir nu i veckan, måste bara hinna köpa hem rätt saker till skafferi och kylskåp. Dessutom måste jag hinna göra iordning lite matlådor att frysa in , så att jag lätt kan ta med mig lunch till jobbet.

Känner mig faktiskt riktigt glad för att jag bestämde mig för att avsluta viktväktarna i förtid, trots att jag hade betalat för ytterligare 2 månader.


Nu ska jag ta mig i kragen och gå och sätta på den här

 

Av rosatjejen - 29 september 2012 08:43

Som ni ser ovan så går det inte så bra för mig med viktväktarna.
Den senaste veckan har jag spårat ut totalt.
Jag tror helt enkelt att den här metoden är alldeles för långsam för mig. Jag behöver snabbare resultat för att behålla motivationen och tycka att det är roligt att banta.
Jag fortsätter ändå ett tag till, trots att jag tycker det är sjukt tråkigt.
Jag har ju ändå betalat för 3 månader och då känns det dumt att helt ge upp efter en månad.
Jag har en kollega som nyligen börjat med lchf och hon fullkomligt rasar i vikt, och hon är så motiverad och glad.
Visserligen längtade jag jättemycket efter vissa saker när jag åt enligt lchf, men det kändes ändå okey eftersom jag såg så snabba resultat, och det var så roligt.

Av rosatjejen - 21 september 2012 14:17

Trots ett svullande av sällan skådat slag, hade -33 points på veckobonusen igår, och det är inte så konstigt med tanke på allt godis och alla kakor jag stoppat i mun de senaste dagarna, så hade jag ändå gått ner i vikt :-)

Av rosatjejen - 20 september 2012 21:00

Hittar hon en olåst iphone, så tar det inte många minuter innan hon fyllt kamerarullen med hundratals foton på sig själv :-)

Av rosatjejen - 15 september 2012 12:53

Inte så kul, men så är det.

Av rosatjejen - 11 september 2012 20:45

Fråga:

Bästa sättet att förstöra håret, så att det ser så där sunkigt risigt ut, endast 3 veckor efter klippning.


Svar.

Jo gör så här, använd det starkaste lusmedlet dom har på Apoteket 3ggr på en vecka, och använd därefter inget balsam .

Tada..... här är resultatet

 

Himla snyggt eller hur.

Får nog köra en inpackning om dagen om jag ska få någon ordning på den här kalufsen igen 


Av rosatjejen - 10 september 2012 21:18

Idag har det kännts ganska bra, och jag har till och med hela 5 points över.

Av rosatjejen - 10 september 2012 18:55

Jag skäms lite när jag tittar tillbaka lite i min blogg
Jag har bloggat i ca 2,5 år, och försökt gå ner i vikt lika länge.
Under denna tid har min vikt pendlat mellan 72 och 63 kilo.
Jag har under denna tid hunnit prova Nutrilett, Lchf, Nutrilett, Lchf och nu viktväktarna. Däremellan har jag också slarvat och ätit lite för mycket och då gått upp lite väl mycket igen, ja har helt enkelt hamnat i jojobantnings träsket.
Det tråkiga är att jag ingen av dessa perioder har lyckats nå min målvikt på 58kg, alltså inte ens varit i närheten av den på 2,5 år.
Det känns faktiskt jäkligt trist, så nu sitter jag här och undrar för mig själv om jag någonsin kommer att gå i mål, och om jag någonsin kommer bli nöjd med min vikt igen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards