Alla inlägg den 11 april 2011

Av rosatjejen - 11 april 2011 14:35

Jag hann bara jobba några timmar idag , innan dom ringde från skolan och sa att lilla O var dålig igen....faan, faan, faan...precis så kände jag när dom ringde. Men det var ju bara att snabbt försöka hitta en vikarie och sen rusa hemåt.

Nu är vi hemma igen, och hon ligger här på soffan och snarkar gott.

Det brukar bli så när hon får sin migrän, att när hon väl fått en tablett och hon slutat att må illa, så brukar hon sova gott och länge.


Angående min vikt, så har jag gått upp +0,5 kg sedan igår, och det är ju inte så roligt. Troligen beror det på mensen och hormoner. Kände imorse när jag satte på mig min ring, att fingrarna kändes lite svullna, så förhoppningsvis är det bara vätska jag samlat på mig. För jag har varit stenhård med min diet, endast nutrilett och ett mål med lövbiff och kokt blomkål eller broccoli. Det enda jag nog slarvat lite med är vattnet, måste nog dricka lite mer känner jag.


Nu ska jag mysa lite med min lilla sjukling, det är ju inte henne jag är irriterad på utan på den skitsjukdom som barnmigrän faktiskt är. Barnmigrän är dessutom en sjukdom som det pratas mycket lite om, många vet inte ens vad det är, eller tror att det bara är som vanlig huvudvärk eller som vuxenmigrän, men det är det ju mycket mer än så.

  

En gammal bild på lilla O, som är tagen när vi renoverade för 3 år sedan, det är nästan skrämmande vad stor hon blivit sedan dess.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards