Alla inlägg den 17 januari 2011

Av rosatjejen - 17 januari 2011 19:42

Satt och tittade tillbaka lite här i bloggen och kunde konstatera att jag endast lagt in bilder på min yngsta dotter även kallad Lilla. Nu är det ju så att jag faktiskt har 3 döttrar till.

 

Här en bild på min äldsta och yngsta, den är från förra sommaren när vi var på Mallorca.

 

Här en bild på mina 3 yngsta, när vi var på väg till Tunisien i somras.

Tyvärr har jag nästan inga bilder där jag lyckats få med alla fyra på samma kort, det är inte så ofta nuförtiden som alla samlas här hemma samtidigt.     

Av rosatjejen - 17 januari 2011 19:30

Nu är jag trött på att vara sjuk, men idag har blödningarna lugnat ner sig lite, så jag hoppas att det är över imorgon, för på onsdag bara måste jag jobba, annars måste jag ta mig till doktorn och det har jag ingen lust med.

 Jag tillhör dom som helst stoppar huvudet i sanden, och uppsöker läkare endast vid kris situationer, som brutna ben, eller lunginflammaton och dyligt, mycket dumt jag vet, men sån är jag.

 

Idag har jag enbart druckit nutrilett och det har gått hur bra som helst.

 

 

Av rosatjejen - 17 januari 2011 13:41

Nu har jag bara lite drygt 10 dagar till på mig att gå ner resterande 2 kg innan resan, och det känns ganska osannolikt att jag ska klara det.

Det är då tanken på att bara ge upp allt kommer. Tankarna på en massa goda maträtter snurrar runt i huvudet , för att inte tala om allt gott kaffebröd och godis, suck !

Om jag inte visste att jag snart har en helt bantningsfri vecka framför mig i solen och värmen, då skulle jag nog ge upp nu.

 

Nu ska jag kämpa vidare de dagar som är kvar och hoppas på att komma så nära 66 kg det går.

 

 

  

Snart så ligger vi här igen och njuter av värmen från solen. Den här bilden är på Lilla, från förra året, när vi bodde på samma hotel som vi ska till nu igen.

Av rosatjejen - 17 januari 2011 10:11

Vilket väder att vakna upp till +7 och snålblåst. Vad skönt att jag inte behöver gå ut idag.

 

Vågen visade på 68,1 kg, hade hoppats på lite mer, men jag får vara nöjd ändå efter helgens fuskande med både sushi, kladdkaka och choklad konfekt.

 

 

 

68,1 kg     -0,2 sen igår   totalt -4 kg på 21 dagar

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards