Alla inlägg den 25 oktober 2016

Av rosatjejen - 25 oktober 2016 23:13

Nu har det varit riktigt jobbigt väder några dagar, sånt där riktigt andnöds väder.
O försov sig imorse och vaknade 20 minuter innan hon skulle vara på plats i skolan, herre min je vad bråttom hon fick. Jag tvingade henne ändock att sätta sig ner och äta en macka innan hon gick (sprang) Vi bor en kvarts promenad från skolan, så det var ju ingen större fara skedd mer än att hon fick en notis om sen ankomst. Jag tröstade henne med att det händer alla nån gång, ingen är perfekt.
Hur som helst så resulterade denna försovning i att hon inte hann gå ut med hunden på morgonen, så som hon alltid gör i vanliga fall.
Så det fanns inte mycket annat att göra för mig än att sömndrucket dra på mig regnkläderna över pyjamasen och gå ut med hunden i regnet. Jäklars så jobbigt det blev efter bara några minuter ute, och ännu värre blev det när vi kom in igen.
Det är jobbigt med kylan och fukten i luften utomhus. Men det är ännu värre med den snabba växlingen som blir mellan den kalla fuktiga luften ute, och den torra varma luften inomhus. Den andnöden som uppstår då och några minuter framåt är inte att leka med. Och att då gå ut som jag gjorde imorse innan jag hade hunnit ta mina mediciner är bland det mest korkade man kan göra när man har problem med lungorna och andningen.

Av rosatjejen - 25 oktober 2016 13:13

Nu är det bara lite småsaker kvar att fixa, och sen är det klart.

Det blev faktiskt bättre än vad jag trodde, var rädd för att det skulle bli för "rörigt" med så mönstrade tapeter i ett så pass litet rum. Några mönstrade saker kommer dock inte att passa, så det får bli enfärgade gardiner, mattor, överkast och lampskärmar.
Nästa projekt är att beställa hem en vit garderob och ett sminkbord med spegel, för det har hon önskat sig länge nog nu.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards