Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av rosatjejen - 10 oktober 2016 15:24

Olivia ska byta sovrum och då passar vi på att renovera det nya runmet innan hon flyttar in i det.

Det värsta när man bor i ett gammalt hus är att det krävs väldigt mycket förarbete innan man kan börja tapetsera. Fem lager tapet har vi skrapat fram, så det lär ta sin lilla tid.

Den här fina Dunderklumpen tapeten skrapade vi fram igår, den måste vara tidigt 70-tal. Jag tycker den är superfin, men mina barn tyckte den var gräslig.

Jag har köpt en sån där maskin som man ångar bort tapeterna med och den verkar faktiskt fungera bra.
Olivia har valt en tapet som ser ut som marmor till sitt rum, hon väldigt bestämd trots att jag är lite tveksam till om det kommer bli snyggt i ett så pass litet rum, Men det är hon som ska bo där och då får hon bestämma.
Till Olivias gamla rum som Emelie brukar bo i har vi däremot hittat en jättesöt tapet med små blå blommor på vit botten.
Vi ska ta mitt rum sist så jag lär ha eoner av tid på mig att hitta något riktigt fint jag med

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards