Alla inlägg den 26 maj 2016

Av rosatjejen - 26 maj 2016 09:43

Igår när jag var hos min husläkare, så passade jag på att ta upp det här med min höga puls och huvudvärken.
Hon tog då blodtryck och puls och det visade sig att mitt blodtryck var rätt högt, jag som alltid varit en lågtryckare. Även min vilopuls var mycket högre än vad den brukar.
Det gjordes även ett ekg, och det visade på att det är något som är lite knas med mitt hjärta, kan tydligen vara lite förmaksflimmer.
Jag fick tabletter som ska sänka pulsen (så att hjärtat inte slår så snabbt) och så skickades en remiss för vidare utredning hos en hjärtläkare på Karolinska. Blodförtunnande brukar tydligen också behövas vid flimmer, men som tur är så äter jag ju redan det.
På eftermiddagen igår kände jag mig lite konstig, min vilopuls hade på bara ett par timmar sjunkit från 120 till 70 . Så låg puls har jag inte haft på flera år.
Nästa vecka ska jag åter till vårdcentralen för att se om även blodtrycket sjunkit lite.

Så klart känns det lite läskigt om det är nåt knas med hjärtat, men samtidigt känns det ju skönt att jag fått en förklaring till varför jag mått så konstigt, och nu kanske jag med hjälp av rätt medicinering kommer att slippa det värsta obehaget.

Idag är det busväder ute, så jag funderar på att lägga mig bredvid den här killen och vila en stund.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards