Alla inlägg under augusti 2010

Av rosatjejen - 18 augusti 2010 16:56

Ojojoj, det här var svårare än jag trodde att börja banta igen.

Har känt mig så otroligt omotiverad och trött hela veckan att jag helt enkelt inte orkat dra igång ordentligt med varken gi-tänket eller nutrilett.

Det enda som jag gjort är att jag druckit en nutrilett shake till frukost istället för att helt hoppa över frukosten.

Jag har dock inte kastat in handuken, men känner att jag nog måste ta det lite lugnt nån vecka till så att jag inte blir sjuk nu när jag precis börjat jobba igen.

Har inte vägt mig sen ii måndags och ska försöka hålla mig borta från vågen tills det är måndag igen.

Av rosatjejen - 16 augusti 2010 14:17

Så där ja !

Nu är jag igång igen och än så länge har det gått bra.

Det blev nutrilett till frukost och mellanmål på fm, sen fisk och grönsaker till lunch och nu alldeles nyss nutrilett till mellanmål.

Till middag blir det ugnstekt falukorv men jag hoppar över potatismoset. Jag hoppas att jag klarar mig på det hela kvällen, annars får jag ta en nutrilett till, det är ju inte hela världen isåfall.

Jag är fortfarande lite chockad över att vågen visade så mycket som 68 kg imorse. Nog för att jag unnat mig det mesta i sommar men inte sååå mycket som 5 kg på 8veckor, det är otroligt mycket.

Av rosatjejen - 16 augusti 2010 06:54

Aj aj aj..... Det här var värre än jag trodde. När jag vägde mig idag fick jag en smärre chock, jag vägde 68 kg. Det innebär att jag gått upp 5kg på 8 veckor, så nu har jag lite att jobba på.

Hoppas att det går lika lätt nu som i våras, fördelen nu är att jag inte har nån brådska utan att det får ta den tid det tar.

Av rosatjejen - 15 augusti 2010 13:11

Imorgon är det dags igen.

Nu har jag njutit av livets goda i 8 veckor och gått upp ca, 4kg av de 9 jag gick ner innan semestern.

Jag har bestämt att inte gå ut för hårt den här gången utan att försöka att sakta byta ut vissa måltider med nutrilett och resterande måltider äta enligt Gi tänket.

Så imorgon blir det vägning när jag vaknar och sen blir det nutrilett till frukost och två mellanmål, tänker äta vanlig mat till lunch och middag ( med lite gi tänk förstås) och det viktigaste av allt inget godis och ingen läsk.

Ska även försöka komma igång lite med träningen lite smått, hoppas hinna med åtminstone 2 pass på gymmet och minst 2 powerwalk.

 

Jag hoppas verkligen att jag kommer att lyckas med det här, för jag känner mig inte alls lika taggad som jag gjorde när jag började i våras.

Av rosatjejen - 12 augusti 2010 15:56

Har fortsatt att svulla i mig mat, godis och massa annat onyttigt denna vecka också, trots att jag jobbat. Har inte vägt mig sedan jag skrev det förra inlägget, och tänker inte göra det heller förrän på söndag. Jag skulle gissa på att jag nog väger minst 67 kg nu.

På måndag är det dags att börja banta igen och nu har jag bestämt mig för att köra med både nutrilett och GI. Första veckan tänker jag börja lite försiktigt och bara byta ut vissa mål och börja träna lite smått igen, sen tänker jag köra 2 veckor stenhårt med Nutrilett alla mål utom ett då det är GI som gäller, när jag ser vad det ger för resultat kommer jag att bestämma hur jag ska göra sen.

66

Av rosatjejen - 4 augusti 2010 10:14

Väger 66 kg idag också. Det innebär att jag gått upp 3 kg på drygt 7 veckor och det är enbrt mitt eget fel.

Idag spöregnar det här, men jag ska försöka ge mig ut på en promenad ändå, det är även dags att börja utnyttja gymkortet snart igen men det får jag ta tag i när jag börjat jobba.

Av rosatjejen - 3 augusti 2010 18:16

Varning till mig själv.

Imorse vägde jag 66,0    

 

Om jag inte stannar upp i vikten nu, så måste jag börja banta tidigare än planerat. jag måste helt enkelt börja tänka lite mer på vad jag stoppar in i hålet som jag har i ansiktet. Jag måste också börja röra lite mer på mig, inte bara sitta på ändan tills jag börjar jobba igen.

Av rosatjejen - 2 augusti 2010 10:37

Hoppsan, glömde att väga mig imorse, men egenligen spelar det ju ingen roll jag tänker ju inte banta nu ändå.

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards