Alla inlägg under augusti 2010

Av rosatjejen - 31 augusti 2010 17:47

Önskar att jag levde ensam just nu när jag bantar. Det vore så mycket enklare attbanta om skafferi och kyl var tomt, istället för som nu fyllt av massor med godsaker, som är tänkt till övriga i familjen. Det är även jobbigt och mycket frestande att laga mat när man inte får äta den själv, kan villigt erkänna att jag inte direkt står och lagar mina älsklingsrätter, utan dom får mest sån mat jag inte gillar som fiskpinnar, blodpudding, pannkaka och annat mindre gott. Jag försöker också att köpa hem sånt som även en idiot kan tillaga för att slippa laga mat varje dag.

Jag undrar hur alla andra med familj fixar det här med familjens mat när dom bantar.

Av rosatjejen - 29 augusti 2010 09:34

Idag 67,1 kg. Inte så konstigt att det är 0,2 upp efter gårdagen då jag syndade ordentligt med både godis, läsk och stuvad potatis med isterband, är det lördag så är det.

 

 

67,1 kg      +0,2 kg      -1,3 kg  på 7dagar

Av rosatjejen - 28 augusti 2010 09:54

Det går sakta men säkert neråt, dock inte lika snabbt som i våras då jag gick ner 3kg första veckan, men då var jag benhård och åt inget annat än nutrilett och grönsaker.

Nu tillåter jag mig lite mer, men tänker mig för noga innan jag stoppar något onödigt i munnen.

Idag vägde jag 66,9 kg och det är 0,5kg mindre än igår, trots att jag var ute och käkade igår. Vi åt Tapas, vilket var gudomligt gott och till det drack jag faktiskt ett glas cola.

Nu har jag just druckit en nutrilett shake till frukost, sen får jag se hur det blir resten av dagen, har ju bestämt att jag inte ska hårdbanta de dagar jag är ledig. Det kommer naturligtvis resultera i att jag inte kommer att gå ner lika snabbt i vikt som i våras, men det struntar jag i den här gången då jag känner att jag inte har någon brådska utan det får ta den tid det tar.

 

 

 

66,9 kg   -0,5 kg     totalt  1,5 kg på 6 dagar

Av rosatjejen - 27 augusti 2010 07:25

Har inte så mycket att skriva mer än att vågen nu visade 67,4 kg. Det känns helt okey med tanke på vad jag åt igår.

 

 

 

67,4 kg   +/- 0      - 1 kg

Av rosatjejen - 26 augusti 2010 19:57

Det här går ju toppen bra 67,4 kg vägde jag i morse när jag steg upp. Jag har nu lyckats gå ner 1kg på 3 dagar. Det har mest blivit nutrilett och grönsaker men även lite proteiner.

 

 

 

 

67,4kg     -0,5      totalt -1 kg sedan 23/8

Av rosatjejen - 25 augusti 2010 06:59

Så mycket roligare det känns när man märker resultat på vågen.

Igår var en lite små jobbig dag, gick och var lite små hungrig mest hela dagen.

Drack 3 nutrilett shakes och åt en bar. Till lunch åt jag lite råkostsallad och ett halvt isterband. Till middag blev det kokt broccoli med keso och quinoa.

 

Vikt.

 

67,9kg        -0,5      totalviktnedgång 0,5

Av rosatjejen - 24 augusti 2010 08:10

Så där ja, nu är jag igång igen.

Gårdagen gick faktiskt plättlätt. Jag började med en nutrilett shake till frukost, sen blev det en frukostkorv med råkost till lunch. Till mellanmål och middag blev det nutrilettshake och även en bar slank ner. Jag drack däremellan massor av vatten.

Någon träning förutom till och från jobbet på cykel blev det inte. Däremot så skruvade jag Ikea möbler hela kvällen.

 

Vikt 68,4    +/- 0,0    

Av rosatjejen - 23 augusti 2010 07:55

Nu finns det inga ursäkter längre.

Vågen visade nu 68,4 kg. Så nu måste jag hitta motivationen och börja banta igen. Dricker just nu en nutrilett shake till frukost, jag hoppas att jag klarar av att hålla mig till det hela dagen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards