Alla inlägg den 17 juni 2016

Av rosatjejen - 17 juni 2016 21:02

Idag när jag skulle äta middag och då som vanligt tog fram min dosett, så upptäckte jag till min förskräckelse att jag hade glömt att ta mina tabletter igår.
Om man upptäcker att man glömt ta sina tabletter innan 12 timmar passerat så kan man bara ta sin dos.
Men om det gått längre tid, som för mig nu 24 timmar, så ska man ta dagens dos plus halva gårdagens. För mig innabar det att jag därför tog 6 tabletter idag.
Nu hoppas jag att detta misstaget inte påverkar mina värden allt för mycket.
Men eftersom mitt pk legat väldigt lågt nu de senaste två månaderna, så är risken stor att det inte höjts så mycket denna veckan.
Det är väldigt lätt hänt att glömma om man inte är hemma och helt spontant får för sig att äta middag ute på restaurang eller hemma hos någon annan, och då inte ha dosetten med sig.
För mig var det andra gången detta hände, och med tanke på att jag troligen kommer äta waran resten av livet, så lär det ju hända igen.

Roligare är att Bobos öga nu läkt, så vi slipper salvan i ögat.
Magen har också blivit bättre, men blev tipsad om att ge honom Visiblin, som man ger till människor, för att han ska få lite fastare avföring.

Hund · Mops · Waran

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards