Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

En lång kväll på gyn-akuten

Av rosatjejen - 23 mars 2015 20:29

igår fick jag plötsligt kraftig smärta i höger sida nånstans i området där äggstockarna sitter och lite nedanför. Först tänkte jag att det kanske var en ny variant på mensvärk, men sen började det göra så ont att benet började skaka och då blev jag faktiskt lite orolig. Efter allt som drabbat mig de senaste åren så tänkte jag att det kanske var bäst att åka in till akuten på en gång i fall det skulle vara nån propp eller cysta eller nåt. Tänker att en cysta som kanske spricker inte är så bra när man går på blodförtunnande mediciner.
Hur som så hamnade jag på gyn-akuten på sös.
I 6 timmar fick jag vänta, och det var så jobbigt. För det första för att det gjorde så ont, men också för att det är så sjukt tråkigt att bara ligga och vänta.

Jag hade så ont att jag liksom var tvungen att hålla benet rakt, så fort jag satte mig så gjorde det mer ont.
Kl, 22 blev det äntligen min tur att träffa doktorn, och hon hittade som tur var inget fel på mig, vilket ju iofs var väldigt skönt trots att jag hade så ont. Troligen hade det något med mensen att göra.
När jag kom hem vid 23-tiden så var smärtan mer hanterbar och idag har jag bara kännt av det lite grann.

Lilla O och Bobo fick fara iväg till storasyster F när jag åkte till akuten. Tanken var sen att hon skulle komma hem med dom när jag kommit hem, men eftersom det tog sin lilla tid så blev dom kvar där över natten, och kom hem igen imorse.
Det var första gången Bobo sov borta, men det hade gått bra, förutom att han hade vaknat vid 3 när tidningsbudet kom, och då tyckte han att det var en bra idé att leka lite.
Så idag har jag haft en trött liten hund som legat så här i soffan hela dagen

Jag är så glad att jag har F och hennes sambo så pass nära när det händer såna här saker så jag behöver snabb hjälp, det känns verkligen tryggt.
Jag har ju även min äldsta dotter E och hennes sambo här i Stockholm, men dom bor just nu på andra sidan stan och har ingen bil, så det tar typ en timme att åka enkel väg från dom och hit. Men jag vet ju att dom också skulle ställa upp om ingen annan kan.
Jag har ju även mormor en dryg kilometer härifrån också.
Dottern M däremot har jag ju 60 mil norrut just nu, så där finns ingen möjlighet till barn och hundvaktande för tillfället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosatjejen - 30 augusti 2023 23:17

Jag har haft den bästa och finaste sommaren på många år tillsammans med mina underbara barn och deras familjer. Måendet har också varit ovanligt bra. Den här hösten är första gången på 28år som jag inte har något skolbarn, känns skönt. Nu är jag d...

Av rosatjejen - 16 augusti 2022 15:31


Värmebölja med hög luftfuktighet är ett litet helsike när man har dålig lungkapacitet. Idag har vi ca 30grader och nästan 70% luftfuktighet för 5e dagen och det är ju jobbigt för alla men extrajobbigt för mig. Nu när elen varit så dyr så har jag in...

Av rosatjejen - 12 augusti 2022 15:06

Har ju glömt att lägga in bilder här från det fina bröllopet mellan min dotter Filippa och hennes Kricke. Dom gifte sig hos barnens pappa ute i Stockholms skärgård Lilla Otto var brudnäbb . . Och jag lyckades få alla mina barn på samma foto, d...

Av rosatjejen - 11 augusti 2022 23:19

Vi åkte några dagar till Orsa och njöt av den fina naturen. Celeste var på sitt allra soligaste humör. O var jätteförkyld när vi åkte ( ej covid tog test innan) så hon var lite dålig första dagen där, men sen piggade hon på sig och orkade med all...

Av rosatjejen - 19 juni 2022 14:36

Nu är det yngsta dotterns allra sista somarlovnågonsin, känns lite vemodigt och hon själv tycker det är lite läskigt. Samtidigt så är hon glad att det bara är ett skolår kvar och sen studenten. I pingsthelgen tog min brorson studenten Och det var s...

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards