Alla inlägg den 28 januari 2017

Av rosatjejen - 28 januari 2017 10:28

Januari har varit en riktig skitmånad. Infektioner, virus, ryggskott och massa annat tråkigt.
Nu har jag ökat på dosen på några mediciner och även börjat med lite tillskott igen.
Ett av mina största bekymmer just nu är att jag nog kommit in i nån form av för klimakterium, och det är inte så kul när man inte får/kan ta hjälp av hormon preparat för att lindra symptomen. Att jag sen äter warfarin i hög dos gör ju också att jag blöder såna mängder att inga mensskydd räcker till. Tänk tampong och dubbla bindor som måste bytas varje timma dygnet runt för att inte läcka. Om jag måste ut och göra något under mensen så måste jag äta högsta dos av cyklokapron, men det är inte alltid det hjälper helt. Cyklokapron ökar ju dessutom propprisken och det känns ju inte så bra, men ibland måste jag.
Inte så konstigt att jag får järnbrist titt som tätt.
Nu hoppas jag att våren kommer tidigt och blir varm och skön i år.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards