Alla inlägg den 18 december 2016

Av rosatjejen - 18 december 2016 01:06

Idag fick jag hjälp att storhandla och även köpa julgran.

Fick hjälp av både E och F att klä den, och det kunde inte blivit bättre. Granen är så fin att man kan tro att den är oäkta.
O är hos sin pappa den här helgen, så jag har mest bara legat och vilat i soffan ikväll
Trist nog så verkar det tyvärr som att min torktumlare gjort sitt här hemma. Helt plötsligt nu ikväll så slutade den fungera, den blir varm men snurrar/roterar inte runt tvätten. Så himla tråkigt nu precis före jul och allt.
Vi har visserligen en jättefin tvättstuga här i bostadsrättsföreningen, men den ligger en bit bort (ca 200m gissar jag)och i en annan byggnad. Och jag måste även gå i två trappor för att ta mig dit och det tycker jag är väldigt jobbigt.
Så tyvärr så måste jag nog försöka få tag i en ny till ett överkomligt pris.
Mitt torkskåp är också trasigt sedan ett halvår tillbaka, men det klarar jag mig lättare utan och känner ingen alls brådska att köpa nytt.
Det är typiskt att det här skulle hända nu, när jag redan är så orolig över att inte pengarna ska räcka denna månad, eftersom mitt senaste sjukintyg ännu inte blivit godkänt av försäkringskassan.
Jag har efter drygt fyra års sjukskrivning bara gott att säga om försäkringskassan och den handläggaren jag har, men likväl är jag alltid lika orolig när jag skickat in ett nytt sjuk/läkarintyg för bedömning.
Känns lite jobbigt också för att även om det blir godkänt så kommer jag knappast hinna få någon utbetalning innan jul

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards