Alla inlägg den 12 juli 2016

Av rosatjejen - 12 juli 2016 00:38

Vaknade imorse av att hunden spydde ner hela min säng, vilket är rätt bra gjort eftersom han inte är nån stor hund. Men det var bara att börja tvätta precis allt.
Sen när jag skulle göra mitt morgonkaffe, så lyckades jag på något mystiskt sätt tappa hela vattenbehållaren till kaffemaskinen som var fylld till brädden (ca 1liter) så det stänkte ner halva köket, det vart liksom blött ända in i skåp och lådor....Gahhhh vad arg jag var. Minst fyra stora badlakan och en hel rulle med torky gick åt innen det var torrt, trodde jag...... För nu ikväll så upptäckte jag att det var dyngblött i en av lådorna där vi har plåster och lite mediciner.
Och nu ikväll när jag var på väg att somna, så kom O in till mig för hennes tandställning hade gått sönder, så en lång bit av ståltråden stack rakt in i läppen på henne.
Nu har jag hållt på och försökt klippa av tråden med en tång, men det går bara inte, helt omöjligt. Men nu har jag böjt den så gott det går inåt, och sen har hon tagit på massor av vax.
Så att imorgon bitti får jag ringa till tandregleringen för så här kan hon ju inte ha det.

Så här såg det ut i januari innan hon fick tandställningen på plats

Och så här såg det ut när vi var där senast, alltså ca 6månader senare.
Nu ska det dras ut några tänder, och efter det så är det dags för tandställning även i underkäken.

Allmänt · Barn · Hund · Mops

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards