Alla inlägg den 16 juni 2016

Av rosatjejen - 16 juni 2016 21:53

Tystnaden som uppstår när någon frågar vad jag jobbar med, och jag faktiskt säger sanningen, att jag inte jobbar alls utan varit sjukskriven i snart fyra år............ Det är liksom sånt som folk inte förväntar sig att få höra.
Det hände mig senast idag hos optikern.
Och det kändes ju även lite sådär när hon frågade om jag led av några sjukdomar och åt mediciner regelbundet......visste liksom inte riktigt i vilken ände jag skulle börja, men tror jag fick med det viktigaste.
Det visade sig iallafall att min syn inte var så bra, men ganska komplicerad att åtgärda, så jag måste dit och göra om några tester igen.
Glasögon bågar hittade vi däremot på 5minuter, så det momentet är redan klar, och det är ju skönt.

Av rosatjejen - 16 juni 2016 09:51

Jag har ju haft rätt mycket huvudvärk den sista tiden, och när man som jag lider flera olika åkommor så är det ibland, som ni säkert förstår svårt att riktigt veta vad som beror på vad,
Nu har vi börjat titta på en serie tillsamman här hemma, och eftersom jag normalt ser väldigt lite på tv så har jag inte riktigt märkt att det blivit lite jobbigt att läsa texten när jag tittat en längre stund. Visserligen har vi inte tv'n så där jättenära soffan, men ändå har det ju fungerat bra förr.
Provade ena dotterns glasögon, och oj vad bra och tydligt jag såg helt plötsligt.
Så nu har jag iallafall bokat en tid hos optikern i eftermiddag, och jag är rätt säker på att jag nog blir tvungen att köpa mig ett par glasögon. Jag har typ tvingat min äldsta dotter att möta mig där efteråt för att hjälpa mig att välja några snygga bågar. Eftersom jag är typ världens veligaste person så lär jag behöva hennes hjälp.
Efteråt så ska jag försöka hitta ett par svarta sandaletter till begravningen vi ska på nästa vecka,

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards