Alla inlägg den 16 maj 2016

Av rosatjejen - 16 maj 2016 09:33

Nu har jag haft låga pk-värden i två veckor och trots att dosen justerats upp ganska rejält, så fortsätter värdet att ligga lågt.
Idag på morgonen hade jag 1,7 Så nu sitter jag och väntar på att sköterskan från varanmottagningen ska ringa. Men jag gissar att jag måste börja med fragminsprutor tillfälligt fram tills att värdet stigit och stabiliserat sig igen.
Många tror att man kan påverka sina värden med hjälp av vad man äter, men det är faktiskt väldigt svårt. Visst kan jag strunta i att äta sånt med mycket k-vitamin just nu, men det hjälper inte så mycket som man kan tro, och dessutom så blir det ju lågt igen så fort jag börjar äta sån mat igen, och då är ju problemet tillbaka.
Något som däremot känns väldigt kul, är att jag nu inte behöver gå till min vårdcentral och lämna pk förrän i Augusti, det räcker att jag tar mina egna blodprov hemma med hjälp av min cougacheck. Det känns jätteskönt, jag har ju varit på vårdcentralen och lämnat prover minst en gång i veckan det senaste året.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards