Alla inlägg den 23 september 2015

Av rosatjejen - 23 september 2015 12:48

När jag flyttade in här för drygt 17 år sedan så fanns det en glasdörr mellan köket och vardagsrummet, men på den tiden hade jag tre småbarn här hemma som gillade att springa runt och jaga varandra , plus att det var den enda väggen i köket där min kökssoffa fick plats, så den dörröppningen togs helt enkelt bort och det blev en hel vägg istället

Nu har jag sedan lång tid varken kökssoffan eller några små barn hemma, och har därför gått och funderat ett tag på att bort hela väggen.
Så i måndags kom en av döttrarnas snälla kompis som är snickare hit och sågade ner den åt mig

Jag är så himla nöjd med resultatet redan nu, även fast det är långt ifrån färdigt. Elen måste dras om och det ska läggas nytt golv i köket, och först efter det så kan han sätta upp nån snygg infattning runt själva öppningen.
Jag märker redan nu hur detta underlättar för mig att slippa gå runt halva lägenheten bara för att hämta något från köket när jag är i vardagsrummet, och så älskar jag att det blev så mycket ljusare och luftigare också

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards