Alla inlägg den 6 september 2015

Av rosatjejen - 6 september 2015 19:20

Nu är han hemma igen, och ligger bredvid mig i sängen och myser som han brukar. Själv så ligger jag här och letar efter nån ny serie att följa nu när jag sett klart på "Bron". Det känns alltid lite tomt och trist när en bra serie tar slut.

Hund · Mops
Av rosatjejen - 6 september 2015 12:13

Emelie kommer hit och lämnar honom om en stund.
Han har tydligen haft det toppen, med långpromenader, bus och massa gos.
Bobo älskar verkligen Emelie och det finns nog ingen som han har sån respekt för som för henne, han lyder hennes minsta vink. Men så är ju Emelie en riktig djurvän också, och jag är så glad att hon vill ta hand om honom ibland när hon har tid.

Jag känner mig lite bättre än igår, tror jag, har inte riktigt kommit igång ännu så det är svårt att veta än.
Har inte sovit så bra inatt heller på grund av åskan som återkom med jämna mellarum. Och det innebar att jag också hade ett barn som kom och sov i min säng när det åskade som mest, sen gick hon när det lugnade ner sig lite, för att sen återkomma när det började om igen, så det blev några vändor fram och tillbaka.
Jag får dessutom alltid lite svårt att sova när jag tagit kortison tabletter, blir lite "speedad" och får svårt att komma till ro ordentligt, men eftersom kortisonet hjälper så mycket så är det värt att sova lite sämre några dagar. Tog en kur igår och en idag, och tar troligtvis en sista imorgon. Om jag inte känner mig bättre efter det så får jag ringa och be om en pencillin kur på tisdag.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards