Alla inlägg den 3 juni 2015

Av rosatjejen - 3 juni 2015 21:09

Imorse var jag tvungen att stiga upp strax efter 7, för att hinna komma i ordning innan jag skulle till vårdcentralen kl, 8,30.
Det är nytt nu på min vårdcentral, att ska man lämna pk waran prov så måste man vara där innan kl 9 för nu skickas proverna i väg istället för som förut då dom analyserade dom själva.
Dessutom så kan dom nu inte bara ta ett stick i fingret, utan nu måste det tas i armvecket som är rätt besvärligt och tar lång tid när man är svårstucken.
Efter blodprovet så passade jag på att handla hem lite mat när jag ändå var i centrum. Kylskåpet började bli tomt och vi hade inga grönsaker alls hemma.
När jag kom hem så vilade jag lite.
På eftermiddagen så var jag på utvecklingssmtal i skolan.
Direkt när jag kom hem igen var det dags att åka till Arken i Nacka Forum och klippa Bobos klor, det var fyra veckor sedan sist, och det är lite på gränsen till för lång tid, men det var tydligen ingen större fara ändå.
Passade även på att köpa en flytväst åt honom när vi ändå var där, eller egentligen var det ju faktiskt så att jag köpte, och Emelie som var snäll och betalade, hon ville ge honom en flytväst i födelsedagspresent, men eftersom han inte fyller förrän den 19e Juli, så fick han den i förskott

Nu kan han bada så mycket han vill i sommar utan att vi behöver vara oroliga för att han ska drunkna.
Mopsar är ju tydligen så pass framtunga att dom är usla simmare, eller inte simkunniga alls.

Hund · Hälsa · Mops · Waran

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards