Alla inlägg den 23 maj 2015

Av rosatjejen - 23 maj 2015 22:57

Nu har jag tittat och hejat på Måns, så nu tycker jag att vi kan gå och lägga oss.
Men icke det, Olivia vill absolut se alla bidragen, och jag känner ju liksom att jag inte vill lämna henne ensam framför tv'n.
Jag hade faktiskt glömt bort hur det är när barnen kommer upp i den här åldern (12) och vill börja vara uppe senare och senare på kvällarna, men fortfarande är lite för små för att stanna uppe själva när man själv går och lägger sig.
Bara inse att jag snart har en tonåring hemma igen, men med tanke på att jag för några år sedan hade Tre tonårstjejer hemma på samma gång, och det ju faktiskt gick rätt smärtfritt, så ska jag nog klara av en till tror jag. Den största skillnaden nu mot då är ju att dom stora tjejerna hade väldigt mycket sällskap och trygghet av varann. Olivia är ju liksom "ensam" kvar hemma nu.
Nu när jag tänker efter så var det bara under ett enda år dom stora tjejerna var tonåringar samtidigt. Det var när Matilda var 13, Filippa 14 och Emelie 19, och Olivia måste ju ha varit 4 då.
Skrämmande vad fort det går, det känns som att det bara var ett par år sedan ju.

Från Filippas student 2012

Av rosatjejen - 23 maj 2015 18:45

känner mig hängig idag.
Det är inte så att jag har det jobbigare än vanligt med andningen eller så, utan det är mer en allmän olustkänsla i kroppen liksom.
La mig på sängen en stund och tänkte läsa lite och äta några skittles

Tycker jag kan vara värd något sött idag, men det var nån annan som också ville ha godis.

Så klart så fick han ju ingen.

Nu ligger han här på golvet och leker med sin gris istället

Av rosatjejen - 23 maj 2015 10:38


 

Hund · Mops
Av rosatjejen - 23 maj 2015 10:24


  Jag har blivit lite modigare med att släppa Bobo lös ibland.  Det är bra för honom att få springa fritt och röra på sig lite extra, för när han är ute med mig och jag har honom kopplad så går det ju inte så fort av förklarliga skäl.

Jag har ju varit så rädd att han ska springa bort från mig, men nu har jag jag blivit allt mer säker. Det har gått åt en hel del hundgodis när vi övat, men nu behövs det knappt, och han kommer i princip direkt när jag ropar


 

Hund · Mops

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards