Alla inlägg under april 2015

Av rosatjejen - 23 april 2015 16:01

Äntligen så har jag fått min nya säkerhetsdörr monterad, så otroligt skönt.
Min gamla dörr var väldigt sliten och jag hörde precis allt som hände utanför den, så otroligt lyhört var det. Och hade nån velat ta sig in så hade det nog räckt med ett par sparkar för att ta hål på den.
Den nya är ju också betydligt snyggare än den gamla, snyggt också med vit insida istället för brun/svart som jag hade tidigare.



Av rosatjejen - 19 april 2015 22:23

Helgen var som vanligt kort, men intensiv.
Lördagen gick åt till att åka och hälsa på Filippa och hennes sambo i deras nya fina hus.
Söndagen har gått till att åka hem till Bobos bror Zimba för att genensamt fira deras 9-månadersdag.
Som vanligt har jag varit usel på att dokumentera med kameran. Nu när jag tittar i kamerarullen på telefonen så finns det enbart 3 bilder tagna sedan i fredags morse, och det är följande foton.

Ett mycket dåligt foto på Bobo och hans två grisar

Fredagens middag som var Wook, men det går ju knappt att se. Men jag lovar att det var hundra gånger godare än vad det såg ut.

Och sist ett foto på 9-månaderskillen som är helt slut efter allt bus med brorsan sin idag.

Av rosatjejen - 17 april 2015 14:59

Städade lite i några lådor, och upptäckte att jag nog inte behöver köpa fler solglasögon på några år.
Till mitt försvar kan jag säga att något av paren kan möjligen vara någon av döttrarnas gamla avlagda som råkat bli kvar här ;-)

Av rosatjejen - 13 april 2015 20:31

Idag har jag varit så där in i döden trött hela dagen, och det är så trist.
Nu är klockan 20,20 och jag har för ovanlighetens skull smygit ner i sängen en stund allaredan.

Dock kan jag inte ligga här och lata mig någon längre stund, för snart måste jag se till att få Olivia i säng, och sen måste Bobo ut och kissa en gång till innan natten.
Olivia har haft väldigt ont i huvudet hela eftermiddagen och kvällen. Hon lider ju av barnmigrän, men det verkar vara lite mer "vanlig" huvudvärk denna gången. Jag hoppas verkligen att hon inte håller på att bli sjuk nu igen, det är ju bara 5veckor sedan hon var hemma med influensa.

Av rosatjejen - 10 april 2015 20:48

En som njuter fredgskvällen fullt ut

Om man inte visste bättre så kunde man tro att han vore en riktig fyllehund som fått lite för mycket innanför västen.

Av rosatjejen - 10 april 2015 14:07

Efter att ha sovit på en madrass på golvet i en vecka, så har nu äntligen min nya säng kommit.
Jag kan lova att den var mer än efterlängtad.
Min gamla resårmadrass var väldigt sliten, men efter Bobos läckande iom, analsäcksinflammationen så blev det akut läge kan man säga (har på riktigt aldrig kännt en så vidrig doft, ja näst efter kattpiss dåra)

Jag tycker den är snygg, men tyvärr lite väl hård, fast det är nog mest bara ovanan, för att den gamla var så väldigt mjuk eftersom fjädrarna i den var helt slut.

Av rosatjejen - 7 april 2015 12:42

Kusinerna är här och sover över några dagar, supermysigt.
Jag blir nästan lite avundsjuk på dom tre som är så pass jämngamla att det knappt går att skönja nån skillnad alls utvecklingsmässigt. Dom har så kul ihop och jag märker knappt av dom.

Imorse innan dom gick ut så spelade dom wii, och det ser så himlans kul ut. Jag önskar att jag också orkade med sånt, men det finns inte en chans i världen att jag skulle orka ens en halv dans.

Av rosatjejen - 6 april 2015 17:23

idag hade jag planerat att göra korvstroganoff och ris till middag åt mig och Olivia.
Sen pratade jag med min bror och bestämde att han skulle komma hit och lämna av sina två barn här ikväll, och ett tu tre ville både han och barnen äta middag här, så plötsligt blev vi fem som skulle ha korvstroganoff.
En stund senare ringde äldsta dottern och sa att hon och hennes sambo skulle komma förbi ikväll och hämta en grej, och när jag betättade att morbror och kusinerna skulle komma och äta middag så undrade dom så klart om dom också kunde få middag, och det klar dom får.
Så vips så är det nu sju personer som ska ha stroganoff.

Så nu har jag gjort stroganoff till ett helt regemente känns det som.

Och Olivia har börjat duka bordet.

Egentligen är det såna här oplanerade middags sammankomster som är trevligast, blir så kravlöst på något sätt.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards