Alla inlägg den 24 april 2015

Av rosatjejen - 24 april 2015 11:45

Igår var det då dags att börja med warantabletter istället för fragminsprutorna, dock måste jag under en övergångsperiod ta både waran och fragmin.
Jag ska ta tabletterna när jag äter middag, vilket jag tycker känns lite bökigt, jag är ju så van att ta mina mediciner morgon och kväll och då är man ju nästan alltid hemma, men jag vänjer mig säkert vid det med.
Det ska hur som helst bli skönt att slippa sprutorna, för nu efter nästan 2år med dom så är jag rätt trött på att ständigt ha blåmärken som ömmar på magen.
Nu dom första veckorna så kommer jag få lämna prover flera gånger i veckan innan dosen justerats efter just mitt behov, men sen blir det glesare mellan provtagningarna.
Nytt halsband/bricka har jag fått också

Jag klippte av halsbandet och knöt fast brickan i bh'n istället. Naturligtvis så frågade jag min waransköterska först om det var okej, och det var det.
Jag tycker personligen att det känns lite jobbigt om alla jag möter ska se att jag tar waran, och jag vill heller inte behöva förklara varför jag måste ta det. Det är liksom min ensak och upp till mig vilka jag vill berätta det för. Kanske verkar fånigt, men för mig handlar integritet väldigt mycket om att kunna välja själv vad och vem jag berättar saker för. Tyvärr har jag märkt att många människor inte har någon som helst känsla för det här med andras personliga integritet, vilket är lite sorgligt kan jag tycka.
Nu ska jag ta en promenad till Apoteket för att hämta ut det som förhoppningsvis blir mitt sista paket med fragminsprutor

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards