Alla inlägg under januari 2015

Av rosatjejen - 15 januari 2015 19:03

tanken var att detta skulle bli min middag idag.....

.....men det blev en hamburgare också.
Tänk att det ska vara så förbannat svårt att hitta den rätta motivationen igen.
Har gått upp ytterligare ett kilo upptäckte jag idag när jag vägde mig

Nämen nu måste jag på allvar ta tag i vikten igen för det här är fasen inte bra för min hälsa. Ju mindre jag väger ju bättre ju bättre mår jag, ett kilo hit eller dit kanske man kan tycka, men det påverkar faktiskt min andning mer än man kan tro.

Av rosatjejen - 14 januari 2015 14:31

Igår var det tjugondag knut och då borde den här åkt ut, tillsammans med alla tomtar, ljusstakar och annat jultingeltangel.
Men som ni ser så står den kvar tillsammans med allt annat lull på grund av 100% lathet från min sida, jag ids liksom inte att ta tag i det just nu. Har ändå en förhoppning om att samla ihop lite energi till helgen och ta tag i det då.
Förövrigt så är det födelsedag i familjen idag igen, den tredje denna månad.

Av rosatjejen - 11 januari 2015 13:36

Tänk om jag kunde lära honom att sortera tvätten istället för som nu, jag plockar i och han ur.

Av rosatjejen - 8 januari 2015 23:15

Jag fick Downton Abbey boxen i julklapp, och nu i dagarna så berättade min ena dotter att den serien nu finns på Netflix. Så då kändes det ju plötsligt inte så smart att ha boxen som ju kostade en del. Som tur var så hade jag inte hunnit öppna förpackningen, så den gick att lämna tillbaka.
Så nu kan jag köpa mig något annat kul för dom pengarna, det känns ju nästan som att få ytterligare en julklapp.

Av rosatjejen - 7 januari 2015 23:08

Hjälp vad jag ätit mycket idag.
I vanliga fall brukar jag inte äta mer än jag bör, inte ens om jag är hungrig. Men idag kunde jag inte låta bli, jag har varit vrålhungrig och konstant sugen på något att stoppa i munnen hela dan.
2 koppar kaffe med mjölk och en stor skål med yoghurt och musli till frukost

Till lunch blev det en stor smörgås med kaviar och ost, samt en clementin och lite rockyroad som är kvar sen jul.

På eftermiddagen så tryckte jag även i mig en hel skål med popcorn.

Till middag åt jag 2 portioner köttgryta och ris
Och nu, nu ligger jag i sängen och äter citronlakrits.

Detta kommer jag få sota för i minst en vecka framöver.

Av rosatjejen - 6 januari 2015 21:23

Nu har han tagit makten över tv'n också.
Idag har vi haft besök av Bobos bror Zimba med familj, vilket alltid är lika trevligt för både fyr och två beningar.

Annars då?
Jo jag är fortfarande rätt slut efter veckan i Tänndalen, trots att jag knappt var utanför dörren där mer än ett par gånger när vi skulle handla eller äta.
Igår fyllde min mamma år, så då var vi där och grattade henne på kvällen och blev bjudna på pulled pork och prinsesstårta. Som vanligt så glömde jag att fota, vet inte riktigt vad som hänt med mig men tar nästan inga foton alls för tillfället, måste bli bättre på det nu bums.

Av rosatjejen - 3 januari 2015 21:08

Nu är jag hemma igen, och gissa vem som blev gladast att se mig igen

Han är så fantastiskt go den här lilla killen, så härligt att vara hemma hos honom igen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards