Alla inlägg den 25 januari 2015

Av rosatjejen - 25 januari 2015 22:05

Det går alldeles ypperligt bra att ha hund när man är sjuk, eller ja det vill säga om nån annan går ut med den när man inte orkar alltså......
Jag är så in i bängen trött pä folk som har åsikter om saker dom inte har nån aning om.

Av rosatjejen - 25 januari 2015 20:26

Jag får ofta frågan hur jag orkar vara så glad och possitiv trots sjukdom.
Svaret på det är följande: Jag är inte alls så glad och possitiv jämt, men jag försöker att inte visa det för vänner och bekanta. Att hålla "fasaden" utanför ytterdörren är och har alltid varit viktigt för mig. Min familj däremot får nog allt för ofta se min mer trötta och energilösa sida tyvärr.
Men en sak som jag verkligen försöker göra är att fokusera på vad jag orkar och kan göra, istället för tvärtom. Och med den inställningen tror jag att man mår så mycket bättre psykiskt.
Men självklart så kan jag misströsta och känna hopplöshet ibland, konstigt vore det väl annars.


Den här killen hjälper mig också att skingra dom negativa tankarna när dom smyger sig på.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards