Alla inlägg under augusti 2014

Av rosatjejen - 18 augusti 2014 13:21

Imorgon drar skolan igång igen med allt vad det innebär med tidiga morgnar, läxor mm...
Det innebär också att jag blir ensam hemma på dagarna vilket känns både lite skönt men på samma gång oskönt.
Idag har jag även tagit ett mycket svårt och jobbigt beslut, ett av dom svåraste beslut jag någonsin tvingats ta faktiskt..... Kommer berätta mer om det när allt är klart.

Av rosatjejen - 16 augusti 2014 14:41

Applåderar mig själv, från 61,7kg till 59,5kg på endast 6 dagar.

Dessutom har jag ätit fantastisk god mat dessa dagar och inte varit hungrig en endaste gång.
Det har bl,a blivit, wallenbergare, blomkålsmos, fläskarré, gorgonzolasås, brysselkål, brie, beasås, kyckling, gräddstuvadvitkål, broccoligratäng, ryvita knäcke med mosad avocado, finncrisp med kryddost.......
Men nu räcker det med Lchf för denna gången. Nu kommer jag öka på sakta med lite mer kolhydrater men undvika potatis, ris, pasta och vittbröd ett tag till, mer åt lågkolhydratskost hållet alltså.

Av rosatjejen - 14 augusti 2014 10:31

Jag har ätit min egen äggfria lchf variant sen i måndags (3dagar) och det är verkligen effektivt.
Jag äter max 25g kolhydrater om dagen och håller samtidigt koll på kaloriintaget som för mig inte får överstiga 1500 kcal/dygn. Jag tillför heller inte en massa extra fett i maten, men använder mig av riktigt smör och grädde i matlagningen.
Tyvärr är detta ingenting som fungerar för mig i längden, Lchf utan ägg blir väldigt enformigt, men det fungerar bra i nån vecka och ger mig en snabb start på viktnedgång som gör i alla fall mig väldigt motiverad att sen fortsätta tänka på vad jag stoppar i mig.
Min plan är att försöka fortsätta med denna variant några dagar till, och sen fortsätta att räkna kalorier och köra 8/16 åtminstone 5dagar i veckan.
Nu har jag bara drygt 1,5kg kvar till 58,5kg som jag vägde innan "semestern" och när jag når dit så är jag rätt nöjd, eller riktigt nöjd är jag väl aldrig men man kan liksom inte begära det omöjliga när man inte orkar röra på sig så mycket.

Av rosatjejen - 12 augusti 2014 19:05

Jag har en del jobbiga beslut att ta tag i framöver och det suger musten ur mig.
Det finns dessutom inget roligt att se fram emot just nu, och det är ju inte heller så kul. Det är ju alltid lite lättare att stå ut med tråkigheter när man vet att man har något kul framför sig.
Hur som så måste dessa trista beslut snart tas, och sen hoppas jag att det kanske känns lite bättre när väl besluten är fattade.

Av rosatjejen - 5 augusti 2014 17:07

Nu är det riktigt jobbigt, all energi går åt till att bara andas och jag försöker göra så lite jag bara kan i detta oerhört varma och kvava väder.

Just nu ligger jag ute på balkongen och ber till vädergudarna om lite åska och regn.
Min vän har lovat att åka och köpa hamburgare åt oss, så jag slipper laga middag ikväll.

Av rosatjejen - 4 augusti 2014 13:48

Så var de det dags att ta tag i det här med vikten igen

Lite drygt 2kg har jag lagt på mig under juli månad.
Det var ungefär så mycket som jag hade gissat att det skulle bli.
Nu är målet att komma ner till 59kg igen så snart som möjligt utan att för den skull tokbanta.
8/16 och lite färre kolhydrater hoppas jag ska räcka, och så förstås ha koll på kalorier in/ut

Av rosatjejen - 3 augusti 2014 12:24

Vilket konstigt väder vi har.
Tidigt i morse så vaknade vi av kraftiga åska, regn och hagel. Efter det så kändes luften så där härligt klar, borta var den tunga och fuktiga luften, det var med andra ord riktigt skönt. Men nu är det lika kvavt och klibbigt igen.

Så nu sitter jag här och hoppas på lite mer åska och regn faktiskt.
Tänk om jag vetat detta i juni när jag höll på att deppa ihop på grund av det kalla vädret, att det sen skulle vända och vi skulle få en sommar som kommer gå till historien med temperaturer runt 30 grader i över en månad.
Men hellre för varmt än för kallt.

Av rosatjejen - 2 augusti 2014 18:49

Vi åkte på kryssning

Och hängde lite i baren....

Spelade bort lite pengar

Åkte sigtseeing buss....

....men det var visst inte så väldigt roligt, så hon passade på att sova lite.

Ben&jerrys milkshake var däremot väldigt kul och supergott

Sen blev det mer barhäng.

Summa sumarum, så har vi haft ett par riktigt trevliga dagar och jag har mått rätt okej. Nu däremot så är jag väldigt trött, så nu blir det ordentlig vila några dagar.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards