Alla inlägg den 15 juli 2014

Av rosatjejen - 15 juli 2014 17:33

Olivia väckte mig kl, 7,30 imorse och sa att hon mådde dåligt.
Inte konstigt att hon gjorde det när febertermometern visade på 39grader och halsen var röd och tvärtjock :-(
Eftersom det bara är några få veckor sedan hon var sjuk senast med precis samma symptom som nu, så tyckte jag att det var lika bra att gå till doktorn redan idag.
Vår vårdcentral har öppen mottagning på förmiddagarna, så vi gick helt enkelt dit och satte oss för att vänta, vänta och vänta lite till innan det äntligen var hennes tur att få träffa en doktor.
Vi hade tur för det var vår husläkare som hade jour denna förmiddag. Hon tittade henne i halsen och konstaterade att det var rött och svullet. En streptest som visade negativt togs också, så det verkade ju inte som det var halsfluss, som jag trodde det var.
Vi kom överens om att avakta lite fram till torsdag då vi fick en återbesökstid. Om hon inte är något bättre då får hon ta lite nya prover och så kanske det blir pencillin ändå.

När vi äntligen kom hem så mådde hon illa och kräktes.
Själv så hann jag ta en snabb dusch, för att sen gå ner till Vårdcentralen igen för jag hade en sedan länge bokad tid hos samma läkare, för att kolla läget och förlänga min sjukskrivning.
När jag kom hem igen var klockan redan 15,30 och jag hade bara druckit några (ganska många) muggar kaffe på hela dagen
Så ni kan ju gissa om detta smakade bra

Vaniljyoghurt med färska svenska jordgubbar.
Nu sover den lilla sjuklingen bredvid mig här i soffan, och jag hoppas och håller tummarna för att hon ska må lite bättre så hon orkar äta lite när hon vaknar igen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards