Alla inlägg den 15 maj 2014

Av rosatjejen - 15 maj 2014 00:28

Tänk på att skaffa en extra sjukförsäkring medans du är ung och frisk, ja 40+ och frisk funkar det med. Det viktiga är bara att man skaffar en medan man är frisk och arbetsför.
Det är så lätt att tänka att vadå sjukförsäkring jag är ju nästan aldrig sjuk. Men sjukdomar och långtidssjukskrivning kan drabba vem som helst gammal som ung, fattig som rik och då kan det bli rätt tufft att klara sig ekonomiskt en längre tid om man inte har en sjukförsäkring.
Den ersättning man får från försäkringskassan täcker ju bara ca 80% av lönen och det blir rätt kännbart efter ett tag, jag menar ta bort 20% av din lön varje månad i säg ett år, då blir det en rätt så stor summa, och betänk då att man kan bli så pass sjuk att man kanske inte kan jobba på flera år, eller i värsta fall aldrig mer. Och det är då som man är jäkligt glad över att man faktiskt blev övertalad att teckna den där extra sjukförsäkringen som just då bara kändes allmänt onödig, men okey dåra bara du slutar tjata typ.....

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards