Alla inlägg den 13 maj 2014

Av rosatjejen - 13 maj 2014 22:27

Jag har alltid gillat popcorn men har väl inte ätit det så där jätteofta på senare år. Men delar av min familj älskar popcorn och äter det mer än gärna flera gånger i veckan. Så när jag läste en artikel på nätet om alla gifter som finns i micropopcorn så blev jag helt sanslöst förskräckt.
Så nästa gång jag var och handlade så köpte jag en påse ekologiska popcorn

När jag tog fram en kastrull och ställde på spisen så trodde inte Olivia att jag var riktigt klok, för hon hade aldrig varit med om annat än micropopcorn.
Hur som så blir det så mycket godare än micropop. Jag hade faktiskt glömt hur gott det är och nu är det ingen som vill ha något annat än riktiga gammaldags popcorn gjorda i kastrull på spisen när dom kommer hit, så mycket godare och betydligt nyttigare.

Mat
Av rosatjejen - 13 maj 2014 16:45

Lördagens shoppingrunda i Nacka Forum med det minsta barnet gick inte riktigt som jag hade tänkt, men en del saker som hon behövde hittade jag trots att det var vi och en miljon andra människor, ja inte riktigt en miljon dåra, men det kändes så denna regniga lördag som var.

Det här fina regnstället hittade vi på Intersport. Både snyggt och praktiskt utan att se för barnsligt ut tyckte vi båda. 11-år är en känslig ålder när det gäller att det inte får se för barnsligt ut har jag lärt mig.
Hon hittade även en bikini på Stadium som jag tyckte var mindre fin, men hon fick den ändå. Ibland får man helt enkelt kompromissa lite med sin egen smak och det viktigaste är ju att hon är nöjd. Man får liksom välja sina strider ibland, hellre en mindre fin bikini än ett fult regnställ om ni förstår vad jag menar.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards