Alla inlägg den 12 maj 2014

Av rosatjejen - 12 maj 2014 22:42

Idag har jag halvlegat i sängen och lyssnat på poddar och halvslumrat i stort sett hela dagen. Enda gångerna jag varit uppe är för att gå pä toa eller ta mig något att äta.
Jag hade dessutom sådan tur att Olivia fick middag hos en kompis, så jag slapp laga mat åt henne. Jag själv har ätit lite plock från kylen och så har jag nog lyckats få i mig nästan en hel liter yoghurt med musli också.
Jag kan säga att senaste gången jag låg i sängen en heldag var i höstas när jag var så dålig så jag blev inlagd på sjukhuset, så det händer inte ofta. Denna gången är det inte alls så illa bara allmänt slut, troligen på grund av den hemskaste mensvärken på länge och rätt kraftigt flöde om man så säger.

Den här lilla kompisen har legat bedvid mig i sängen och hållt mig sällskap, så mysigt.

Av rosatjejen - 12 maj 2014 15:30

Ajajaj.... Jag vet att det anses extra ofint att svära i skrift och jag gör det sällan, men nu har jag haft så jäkla ont.
Sån har kraftig mensvärk har jag inte haft på flera år. Det har gjort så ont de senaste timmarna att jag tillslut blev tvungen att ta en voltaren.
Jag bör ju inte ta tabletter och absolut inte sådana tabletter som just voltaren, ipren och liknande pga blödningsrisken. Men när man har allt för ont så anser jag att man måste väga riskerna mot varandra och den här gången så hade jag så ont så jag tog risken.
Nu känns det faktiskt mycket mycket bättre så nu kan jag tänka klara tankar igen, vilket var omöjligt för en timma sedan.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards