Alla inlägg den 7 april 2014

Av rosatjejen - 7 april 2014 13:21

Idag har jag varit och gjort datortomografi (ct) på lungor och buk.
Den här gången fick jag göra den på Medicinsk röngen Hötorget, mitt i stan alltså. När dom har för hög belastning på Huddinge sjukhus egen röntgen, så skickas remissen vidare till något annat ställe för att man inte ska behöva vänta för länge, så denna gången blev det på Medicinsk röntgen Hötorget

Dryg personal i kassan och världens tråkigaste korridor som även fungerade som väntrum, där jag var tvungen att sitta i över en timma och dricka en liter ljummet vatten innan undersökningen.
Men väl inne i själva röngen rummet så var det en jättetrevlig sköterska och allt jag snabbt och smidigt. Men trots den trevliga sköterskan så är Medicinsk röntgen Hötorget inget ställe jag vill besöka igen om jag själv får välja, då är Huddinge sjukhus bra mycket trevligare.

Nu får jag vänta ett par veckor på resultatet av röngen, men jag orkar inte ens vara orolig längre, utan hittar dom något nytt så gör dom och det är ju ändå inget jag kan påverka på något sätt.


Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards